بیرجند؛

صدور سند ده میلیارد تومانی،برای موقوفه ای در طبس

سند مالکیتی برای موقوفه عماد الملکی درطبس،به ارزش ده میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات، یکی از سیاست‌های مهم اداره اوقاف جهت جلوگیری از دخل و تصرف کردن افراد سودجو و سوء‌ استفاده از موقوفات،است.

حجت الاسلام خدایی افزود: با توجه به اهمیت تثبیت و اخذ اسناد رقبات، موقوفات بقاع و اماکن متبرکه،برای مصون ماندن از آسیب های جدی،سند شش دانگ عرصه و اعیان روستای سعد آباد صادر شد.

وی گفت: در مجموع دو سند،تحت پلاک ثبتی 9 فرعی از 28 اصلی،به مساحت بیش از 84 هزار و 300 متر مربع و پلاک ثبتی10 فرعی از 28 اصلی،با مساحت نزدیک به 412 هزار و 285 متر مربع،متعلق به موقوفه عماد الملکی،به ارزش ده میلیارد تومان صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس با بیان اینکه وقف یکی از اقدامات ماندگار در زندگی انسان بوده که در گذر زمان منافع آن در راستای امورات خیر هزینه شده است،افزود: موقوفات چند صد ساله ای در شهرستان وجود دارد که به واسطه اجرای نیت موقوفه، نام واقف نیز زنده مانده و این،اهمیت وقف با رویکرد اقتصادی است.

حجت الاسلام خدایی گفت: وقف مانع انباشت ثروت و نقدینگی می شود و در حد خود از بروز جرائم، تخلفات و فسادهای مالی و اقتصادی جلوگیری می‌‌کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.