سمنان؛

مرمت 10 اثر تاریخی میامی

از ابتدای سال تا کنون،۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ؛ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: این دفتر از همان ابتدا رسالت خود را در راستای حفظ آثار تاریخی و توسعه و رونق گردشگری و حمایت و ترویج صنایع دستی در شهرستان قرار داد اما اعتبارات موجود در این بخش به واقع اندک هستند که امیدواریم در آینده این مهم برطرف شود.
سید صادق رضویان  افزود: با وجود محدودیت های موجود، مرمت مقبره ابن یمین فرومدی، مرمت پل صدر آباد، مرمت آب راه کاروانسرای تاریخی عباس آباد، مرمت اضطراری کاروانسرای تاریخی صدر آباد، فاز دوم مرمت عمارت آقایان، مرمت سردر و هشتی حمام آقایان، مرمت بادگیرهای مسجد تاریخی حاج صفر و همچنین مرمت بافت تاریخی شهر میامی شامل مرمت برج اسد خان و بافت پیرامونی آن و یخدان تاریخی و برج مجاور برج اسدخان در زمره طرح های مرمت در میامی هستند.
وی همچنین گفت: اجرای طرح ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و برگزاری جلسات متعدد آن به منظور معرفی شهرستان و ایجاد بستری مناسب برای رفاه حال مسافران و زائران علی بن موسی الرضا(ع) به همراه اجرای مانور ستاد تسهیلات با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در ایام طرح یکی از مهمترین اقدامات در این شهرستان بوده است.
رضویان بیان داشت: در ایام نوروز و تابستان همچنین برپایی غرفه های فروش صنایع دستی و سوغات میامی در پنج نقطه از جمله اقدامات نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان در راستای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی و تابستانی است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی همچنین گفت: رونق گردشگری و بهره گیری از ظرفیت بناها و بافت های تاریخی و نیزظرفیت های طبیعی موجود در شهرستان نقش موثری را می تواند در توسعه اقتصادی ایفا کند چرا که میامی امروز ۱۰ کاروانسرای تاریخی دارد که عنصر تاریخی و منحصر به فرد بودن آنها در کنار آثاری مانند مقبره ابن یمین فرومدی و مسجد جامع تاریخی فرومد، هرکدام به تنهایی قابلیت فرهنگی و گردشگری برای یک شهرستان به شمار می آیند.
رضویان بیان داشت: امروز میامی با داشتن همنشینی کویر، کوه و جنگل صحنه هایی زیبا از خلقت خداوند متعال را رقم می زند که جلوه های بصری تفرجگاه های آن بعضا گردشگران را مجذوب خود می کنند لیکن باید در زمینه گردشگری در این شهرستان مستعد اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.