سمنان;

بهسازی فضای سبز آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی

پس از تعویض خاک و انجام نمونه برداری از خاک و اجرای سیستم آبیاری، کار کاشت بیش از سه هزار گل و درختچه تزیینی در آرامگاه ابن یمین فرومدی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدمحمد صادق رضویان سرپرست نمایندگی ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان میامی با بیان اینکه احیای فضای سبز این مجموعه در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت دارد، گفت: کار نورپردازی این مجموعه تاریخی نیز در دست انجام است.

وی افزود : این آرامگاه در روستای فرومد و در جوار مسجد جامع تاریخی فرومد در شهرستان میامی واقع شده است، در ابتدا ساختمانی از خاک و خشت بود، اما بعدها ساختمانی قابل توجه به شکل شش گوشه بنا شد.

رضويان گفت: سنگ قبر دارای شش ضلع کوچک است و بر روی آن مطالبی در رابطه با ابن يمين فرومدي نوشته شده است.

وي افزود: آرامگاه ابن يمين سرخ فام است و برخي آن را سمبل كلاه سربداران و گروه ديگر آن را به صورت گلي در حال شكفته شدن مي‌دانند.

گفتنی است ، امیر فخرالدین محمود بن امیر یمین‌الدین طغرایی مستوفی بیهقی فریومدی مشهور و متخلص به «ابن یمین»، یکی از شاعران بزرگ ایران در سده هشتم هجری قمری است.

شایان ذکر است ، قطعه‌های ابن یمین به سبب برخورداری از اندرز، طعن و طنز رواج و شهرت دارد، این شاعر بزرگ در قصیده‌سرایی و مثنوی‌پردازی نیز توانا بود.

 آرامگاه ابن ‌یمین در انتهای روستای فرومد قرار دارد.

روستای هدف گردشگری فرومد در منتهی الیه شرقی شهرستان میامی (کیلومتر 115) مسیر میامی به سبزوار واقع است.
انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.