اردبیل؛

اقتصاد مقاومتی به منزله فعال کردن بخش خصوصی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأکید به اینکه اقتصاد مقاومتی به منزله فعال کردن بخش خصوصی است، گفت: هر سیاستی بخش خصوصی را تضعیف کند مغایر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی در بیستمین سالروز استانی صادرات در اردبیل تصریح کرد: سهم صادرات کشور در سال گذشته در مقایسه با صادرات جهانی قابل‌توجه نیست و در واقع کشور در بازارهای جهانی حضور چندانی ندارد.

وی با تأکید به ضرورت تکمیل زنجیره تولید تا فروش برای دستیابی به وضعیت مطلوب در صادرات اضافه کرد: برای تحقق این مهم دولت نمی‌تواند به تنهایی موفقیت حاصل کند و لازم است بخش خصوصی توانمند شده و به ایفای نقش بپردازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید به اینکه هر اقدامی بر خلاف رشد و تعالی‌بخش خصوصی در واقع مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی است، متذکر شد: در واقع رمز موفقیت حمایت از فعالیت اقتصادی عموم مردم است.

عاملی متذکر شد: امروز نقش بخش خصوصی در قوانین و مقررات کشور مشخص نیست و به درستی تعاریف قانونی از این نقش مشاهده نمی‌شود؛ بطوریکه جایگاه بخش خصوصی در نظام تصمیم‌گیری تعریف نشده است.

وی با تأکید به ضرورت آسیب‌شناسی این مهم در تشریح وضعیت صادراتی استان به روند صعودی صادرات در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲، ۵۶ میلیون دلار در سال ۹۳، ۶۷ میلیون دلار و در سال ۹۴، ۷۴ میلیون دلار صادرات انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: در هفت‌ماهه سال جاری نیز ۳۳ میلیون دلار صادرات به ثبت رسیده و پیش‌بینی می‌شود اگر برخی مشکلات رفع شود روند صعودی صادرات را در سال جاری نیز شاهد خواهیم بود.

وی یکی از فرصت‌های جدید پیش رو برای تجار اردبیلی را راه‌اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای روسیه و آذربایجان دانست و گفت: این مراکز می‌تواند اطلاعات لازم از کالا، استانداردها و مسیرهای صادراتی را ترسیم کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.