اردبیل؛

اردبیل محوری ترین استان برای اجرای اقتصاد مقاومتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: اردبیل محوری ترین استان برای اجرای اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی در جلسه بررسی طرح های ملی در حوزه فناوری برای معرفی به معاونت راهبردی رییس جمهور اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه کشاورزی، دامداری و صنعت گردشگری سرآمد است و از پتانسیل های این بخش باید برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی بهره جست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پنج راهبرد اساسی دارد، افزود: درون زا، برونگرا، مردمی، عدالت محور و از همه مهمتر دانش بنیان است.

معاون استاندار اردبیل دانش بنیان بودن را یکی از محوری ترین ویژگی های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد:سیاست مهم دولت تدبیر و امید تزریق تسهیلات به طرح های دانش بنیان است.

عباسی تصریح کرد: توسعه و ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در استان است.

وی از مسئولان مراکز رشد دانشگاهو پارک علم و فناوری استان خواست طرح هایی که در مرحله تحقیق و پژوهش هستند ابتدا دانش بنیان،سپس تجاری سازی شوند.

عباسی اضافه کرد: دولت از طرح هایی که در حوزه فناوری در استان ها مورد تصویب قرار گرفته است در معاونت راهبردی ریاست جمهوری مورد حمایت قرار می دهد و 40 درصد از هزینه های تجاری سازی آن را می پردازد.

در این جلسه طرح های تولید سموم نانو بیولوژیک از گیاهان دارویی جهت کنترل بیماریها و آفات مهم گیاهان دارویی و باغی،افزایش محصول سیب زمینی و کاهش مصرف آب بدون افزایش سطح زیرکشت با ارائه الگویی جدید،اصلاح و تجاری سازی ارقام گندم نان،مرکز خدمات ابری،مرکز پایش فضای مجازی،آب هوشمند،شهر هوشمند گردشگری و خطوط تولید جامع محصولات نوین از سیب زمینی در مقیاس نیمه صنعتی برای مورد برسی و تصویب قرار گرفت و برای اجرای این طرح ها و دریافت تسهیلات هزینه های تجاری سازی به معاونت راهبردی رئیس جمهوری معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار