در واکنش به گزارش عفو بین‌الملل؛

العبادی: فرزندان ملت عراق در جبهه‌ای واحد می‌جنگند

نخست‌وزیر عراق در واکنش به گزارش نادرست سازمان عفو بین‌الملل درباره عملیات موصل، بر وجود وحدت و یکپارچگی ملت عراق در جبهه نبرد علیه تروریست‌ها، تأکید کرد.

العبادی: فرزندان ملت عراق یکپارچه و در جبهه‌ای واحد می‌جنگندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون العراقیه، «حیدر العبادی،» نخست وزیر عراق، گفت: در اجرای عملیات موصل دقت بالایی وجود دارد و هدف ما آزاد کردن مردم از دست تروریسم است. وی همچنین مسئولان محلی استان نینوا را به حضور در مناطق آزاد شده برای ارائه خدمات به اهالی این مناطق دعوت کرد.

نخست وزیر عراق همچنین از گزارش سازمان عفو بین الملل و اقدام آن سازمان در ارائه اطلاعات نادرست ابراز شگفتی کرد. پیش از این سازمان عفو بین الملل گفته بود تعدادی از شهروندان موصل در عملیات آزادسازی این شهر بدست نیروهای دولت عراق مورد شکنجه قرار گرفته اند.

حیدر العبادی گفت: فرزندان ملت عراق به بهترین شکل ممکن یکپارچه هستند و همگی در کنار هم در جبهه‌ای واحد می‌جنگند. نخست وزیر عراق از همکاری موجود بین ارتش و پیشمرگه و دیگر نیروهای مسلح قدردانی کرد. وی افزود: با منطقه کردستان توافق کردیم که پس از آزادسازی موصل نیروهایش به مواضع خود قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل بازگردند. 

العبادی درباره حضور ترکیه نیز گفت: حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غیر قابل قبول است و برخی می خواهند این مسئله را به چالشی مذهبی تبدیل کنند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار