چند خبر از عملیات نینوا؛

از سرگیری عملیات ارتش عراق در شرق موصل/ هلاکت مسئول جنگ داعش

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق حملات خود به مناطق «قادسیه 2» و «بکر» را در ساحل چپ شهر موصل آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روزنامه رای الیوم، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: مسئول جنگ جدید تروریست‌های داعش در موصل ملقب به "خالد میتویتی" در جریان عملیات آزادسازی این شهر به هلاکت رسید.

 این وزارتخانه اعلام کرد: فرمانده لشکر نهم زرهی عراق خبر به هلاکت رسیدن مسئول جنگ جدید تروریست‌های داعش را در  منطقه انتصار در ساحل چپ شهر موصل تایید کرد.

 از سوی دیگر، یک مسئول امنیتی عراق اعلام کرد: پرونده امنیتی  محله انتصار، که هفته گذشته به دست نیروهای عراقی آزاد شد، به پلیس حوادث استان نینوا واگذار شد.

 پس از پاکسازی منطقه انتصار به دست ارتش عراق، اداره این منطقه آزاد شده به پلیس محلی واگذار شد.

همچنین به گزارش یک منبع امنیتی، 22 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در جریان عملیات آزادسازی و پاکسازی منطقه انتصار، از مخفیگاه خارج شده و خود را به نیروهای مبارزه با تروریسم تسلیم کردند.

 پایگاه خبری روداوو نیز گزارش داد: در حالی که اهالی منطقه انتصار به شدت نیازمند کمک‌های غذایی هستند، اولین بخش از کمک‌های انسان‌دوستانه وارد این منطقه شد.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز عملیات خود در شرق موصل را از روز گذشته (جمعه) آغاز کردند و با تسلط بر محله قادسیه به دنبال ادامه پیشروی خود در مناطق قادسیه2 و بکر در ساحل چپ موصل هستند.

نیروهای مبارزه با تروریسم به دنبال حمله به مقر تروریست‌ها در محله " اربجیه" و سپس محله " کرکوکلی" در شرق موصل هستند.

مرکز رسانه جنگ عراق همچنین اعلام کرد: تروریست‌های داعش که به شدت در محله قادسیه با نیروهای عراقی درگیر شده و عناصر بسیاری زخمی شده‌اند، از اهالی این محله خواستند برای خروج عناصر زخمی خود با آنها همکاری کنند، اما مردم که شاهد پیشروی نیروهای مبارزه با تروریسم در این منطقه هستند حاضر به انجام چنین کاری نشدند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار