یاسوج؛

بازسازی شبکه توزیع آب استان نیازمند650میلیارد ریال اعتبار است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بازسازی شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی در مناطق شهری این استان به 650میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ طول شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و 412 کیلومتر است.

از این مقدار شبکه توزیع آب آشامیدنی شهری 30 درصد معادل 435 کیلومتر فرسوده بوده و نیازبه نوسازی دارد.

سید یعقوب فرجی گفت: 450 مورد از شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه اخیر ترمیم شد.

به گفته وی بیشترین موارد شکستگی شبکه توزیع آب در استان با 260 مورد مربوط به شهر یاسوج بوده و شهرهای گچساران و دهدشت در رده های بعدی قرار دارند.

سیدیعقوب فرجی تاکید کرد که علاوه بر بالابودن عمر شبکه‌های توزیع در شهرهای استان، دستکاری انشعابات و شبکه‌های توزیع و نصب غیراصولی و خودسرانه انشعاب توسط برخی افراد سبب بالا رفتن میزان شکستگی در سطح شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان شده است

98 درصد از جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش آب و فاضلاب شهری است.

52 درصد از جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری زندگی می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان هدرروی آب در مناطق شهری استان را 25.6 درصد ذکر کرد.

سید علی لدنی نژاد گفت که حدود 10 میلیون متر مکعب از 38 میلیون مترمکعب آب تولیدی در استان هدر می رود که بخشی از آن مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

وی تصریح کرد که مرمت و اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی شهرهای استان براساس برنامه ریزی در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

وی بیان کرد: باوجود محدودیت های اعتباری، این شرکت رفع شکستگی ها را در دستور کار خود قرار داده به طوری که در مدت یک سال در برخی خیابان ها و کوچه ها چندین بار اقدام به رفع شکستگی ها کرده است.

142هزار و 142 مشترک آب و 28 هزار مشترک فاضلاب در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.