متوازن سازی و کیفی سازی دانشجویان باید در دستور کار قرار گیرد

معاون آموزشی وزارت علوم از متوازن سازی و کیفی سازی دانشجویان و هدفمندشدن اشتغال و تحصیل خبر داد.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شاخص نخست در دانشگاه‌ها باید کیفی سازی آموزش و اشتغال در اولویت اول قرار بگیرد به طوری که برای تحقق این امر، اقداماتی از جمله همسو و هماهنگ کردن برنامه‌ریزی های مشخص در‌آموزش‌های ، و تعامل بیش از پیش آموزش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در واقع در بحث اعتبار سنجی که در پیش رو داریم بحث کیفی سازی مراکز دانشگاهی به خصوص بخش تحصیلات تکمیلی و دکتری را در دستور کار این وزارتخانه داریم.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: در بند 8 مصوب آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق تعریف وزارت علوم رابطه هدفمندبرای اشتغال  و تحصیل برا دانشجویان که زیر نظر یک کارگروه است تشکیل داده ایم.

وی اضافه کرد: بحث های اولیه این در این خصوص انجاام داده شده که امیدواریم که در این زمینه به نتایج مطلوب تری برسیم.

شریعتی نیاسر به راه اندازی این طرح اشاره کرد و یادآورشد: با اجرای این طرح می توان در آینده به نتایج مطلوب تری رسید و در واقع خصیصه این آموزش‌ها، نوعی پرورش کارآفرین است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار