کمک یک میلیارد تومانی مؤسسه قرض‌الحسنه به طرح‌های فناورانه

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علم و صنعت با مؤسسه خیریه با هدف تجاری‌سازی محصولات فناور شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این معاونت با یک صندوق مؤسسه قرض‌الحسنه در ساختمان مرکزی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آمار دانش‌آموختگان کشور و بازار کار آن‌ها اظهار داشت: دانشگاه وظیفه دارد با برنامه‌ریزی خوب از فرصت و ظرفیت دانشجویان نهایت استفاده ببرد تا علمشان را به ثروت و کار تبدیل کند.

وی بیان کرد: دانشگاه می‌تواند با ایجاد کارآفرینی و گردش چرخ‌های تولید بخشی از نیاز کشور را پاسخ دهد و در همین راستا سعی در تغییر رویکرد فعالیت‌هایش است.

محمدی یادآور شد: با آموزش‌هایی که به وسیله معاونت پژوهش دانشگاه علم و صنعت انجام شده است دانشجویانی را با کارآفرینی و اشتغال آشنا ساخته و سعی در استفاده بهینه از استعداد و پتانسیلشان کند.

وی بیان کرد: مذاکره این دانشگاه به بخش خصوصی با هدف حمایت از طرح‌های دانشجویان نخبه و استادان صورت می‌گیرد و طی این تفاهم‌نامه قرار است یک صندوق قرض‌الحسنه از طرح‌های پژوهشی نخبگان این دانشگاه و حوزه‌های کارآفرینی تا سقف یک میلیارد تومان در سال حمایت مالی کند.

محمدی تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علم و صنعت با این صندوق قرض‌الحسنه با هدف پیشرفت علم و تبدیل آن به اشتغال و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این دانشگاه شکل گرفته است.

وی گفت: من امیدوارم این تفاهم‌نامه باعث توسعه اقتصادی، اجتماعی هم راستا و هم سو با مسائل علمی دانشجویان باشد و به زودی شاهد جشن فارغ‌التحصیلی این دانشجویان باشیم.

حمایت یک میلیارد تومانی به طرح‌های پژوهشی و تجاری‌سازی دانشگاه علم و صنعت

در ادامه این مراسم عبدالحسینی مدیر عامل موسسه قرض‌الحسنه گفت: این صندوق با بیش از دو دهه فعالیت در راستای کمک به محرومان فعالیت‌های مالی و اجتماعی در حوزه اشتغال درمان و مسکن انجام داده است.

وی بیان کرد: بنابر فرمایشات رهبری اقتصاد دانش‌بنیان یک امری ضروری است و این صندوق تصمیم گرفته درآمد مالی از طرح‌های نخبگان دانشگاه علم و صنعت باید از دوش این افراد بردارد و باید به مسائل مالی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری سازی شود.

وی گفت: من امیدوارم جشن فارغ‌التحصیلی سریعتر شکل بگیرد و میزان کمک یک میلیارد تومانی این صندوق به طرح‌های پژوهشی دانشگاه بتواند قدمی در راستای حل معضل اشتغال در کارآفرینی بر دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار