اهالی بهارستان در اینستاگرام چه می گویند؟/26

از تسلیت حضرت پور به شهادت خبرنگار مدافع حرم تا گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت

در این بسته خبری سعی داریم تا شما را در جریان فعالیتهای 24 ساعت گذشته نمایندگان مجلس قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛با گسترش فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای دربین کاربران اینترنتی پیدا کرده است لذا امروزه از آن به عنوان بستری برای تعامل و ارتباط دو سویه بین کاربر و مخاطب استفاده می شود.در همین راستا نمایندگان مجلس به عنوان رکن اصلی نهاد قانون گذاری در کشور در قالب پست های اینستاگرامی مردم کشور را در جریان فعالیت های خود قرار می دهند .
در ادامه پست هایی از نمایندگان مجلس را که در 24 ساعت گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام با کاربران به اشتراک گذاشته اند را برای شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده ایم.

فریده اولادقباد نماینده مردم تهران ،اسلامشهر ، ری ، پردیس و شمیرانات نوشت:

"شیوع خودکشی و اعتیاد در میان دانش‌آموزان، علامت بحران فرهنگی است
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پدیده اعتیاد در میان دانش‌آموزان نشان از بحران فرهنگی دارد، از عدم آموزش مهارت‌های زندگی که سبب مصرف موادمخدر در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه این قشر شده، انتقاد کرد.یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵
فریده اولادقباد به مناسبت آغاز هفته «مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» در مدارس با اشاره به افزایش آمار اعتیاد در میان دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر، گفت: عدم آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی به جامعه شهری به‌ویژه به نهاد خانواده سبب رشد مصرف مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان شده است.
کاهش اعتیاد در  میان نوجوانان و جوانان نیازمند پیگیری برنامه‌های مدون است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به آسیب‌های اجتماعی نگاه ملی داشت، افزود: کاهش اعتیاد در  میان نوجوانان و جوانان نیازمند پیگیری برنامه‌های مدونی است که در این برنامه باید مباحث مختلف و متفاوتی مانند مهاجرت، امکانات تفریحی و ورزشی، آموزش‌های اخلاقی و مذهبی، نحوه استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های خارجی، دارا بودن شغل و هدف در زندگی و... توجه کرد. 
اولادقباد معتقد است؛ رشد بی‌‌رویه مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ مانند تهران در بروز رفتارهای پرخطر تاثیرگذار است چراکه بیکاری، فقر اقتصادی، شکاف شدید طبقاتی و تقابل فرهنگی با فرهنگ شهرنشینان می‌تواند موجب بروز این رفتارها شود.
نوع آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان در شهرهای مختلف کشور متفاوت است
وی با بیان اینکه نوع آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان مناطق مختلف کشور و حتی محله‌های شهری همچون تهران متفاوت است، گفت: دراین خصوص نباید از نقش آموزش مهارت‌های زندگی از سوی وزارت آموزش و پرورش، رسانه ملی و دیگر ارگان‌های تربیتی مانند مساجد و فرهنگسراهای شهرداری‌ها برای دانش‌آموزان و والدین به راحتی عبور کرد، چراکه مهارت‌های زندگی، "نـــه" گفتن را به نوجوانان می‌آموزد و آنها را با خطرها آشنا می‌سازد.
رفتارهای پرخطر منجر به ایدز در میان نسل نوجوان شیوع پیدا کرده است
وی با تاکید بر اینکه «اعتمادبه نفس» و «عزت نفس» می‌تواند روحیه زندگی سالم را در دانش‌آموزان افزایش دهد، افزود: رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی شفاف و روشن مواد مختلف مخدر و آسیب‌های پیرامون آن‌ها دارند اما متاسفانه آنطور که باید به این مهم نمی پردازند."




امیر خجسته نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس رييس مجمع نمايندگان استان همدان نوشت:
خانم دباغ اسطوره تمام معنا و شیر زن مجاهد انقلابي است/ مردم شهید پرور همدان برای سلامتی خواهر دباغ دعا کنند.
در پی بستری شدن مرضیه حدیدچی دباغ نخستین فرمانده سپاه همدان در بیمارستان، امير خجسته نماينده مردم شريف همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي عصر روز گذشته ( شنبه ) به عیادت وی رفت.
خانم دباغ شخصیتی انقلابی نه تنها برای ایران بلکه در عرصه بین المللی مطرح می شوند چه بسا سلامت چنین داشته هایی که راویان گویا از رشادت های انقلاب هستند نعمتی است که باید برای داشتنشان خدا را شاکر باشیم.
 خانم دباغ یک اسطوره تمام معنا و شیر زن مجاهدی است که به عنوان تکلیف برای دفاع از اسلام و مبارزه با ظلم در زمان رژیم ستمگر شاه قیام کرد و بارها شکنجه شد اما دست از فعالیت های خود برنداشت.
مردم شهید پرور همدان برای سلامتی خواهر دباغ دعا کنند
امیر خجسته متاثر از حال جسمانی ایشان از مردم ايران اسلامي به ويژه مردم شهید پرور استان همدان خواست برای این سرمایه انقلاب اسلامی از درگاه یزدان متعال عافیت و سلامتی طلب کنند.
مرضیه حدیدچی دباغ به دلیل عارضه قلبی و ریوی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تهران بستری است.



داود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"چهارمین همایش ملی قهرمانان و اسطوره های وطن، یادواره سرلشکر شهید پاسدار ورزشکار حاج حسین همدانی"




غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شوراي اسلامي نوشت:
"پیام تبریک مهندس جعفرزاده ایمن آبادی بمناسبت روز کتاب و کتابخوانی."



محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نوشت:

"گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت به میزبانی استان گیلان با حضور وزیر محترم و معاونین وزیر در سالن استانداری."






غلام محمد زارعی نماینده ی مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"تغییر نام استان  کهگیلویه و بویراحمد، اولویت نیست و مردم دغدغه های مهمتری دارند.
در واکنش به جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موضوع تغییر نام استان : نام کهگیلویه و بویراحمد دربرگیرنده هویت، تاریخ و فرهنگ استان است و این تاریخ، فرهنگ و هویت جزء ارزش ها و هنجارهای مردم استان است و قطعا مردم نیز به ارزش ها و هنجارهای خود پایبند هستند و برای آن ارزش قائل اند.
طبعا تغییر نام استان در شرایطی که چنین رابطه ای با فرهنگ و هویت استان دارد، مستلزم مورد توجه قراردادن نظر همه مردم استان است و قطعا طرح این موضوع نگرانی ها و دغدغه هایی را برای مردم ایجاد کند که مسئولین باید به این موضوع توجه کنند.
در سال های گذشته نیز که این موضوع مطرح شد با واکنش های متفاوتی از سوی اقشار مختلف مردم مواجه شد و از سوی صاحب نظران، اهالی رسانه و اهالی فرهنگ مورد نقد قرار گرفت که امیدواریم اقدام شورای فرهنگ عمومی نگرانی های گذشته را تکرار نکند.
اشتراکات مردم استان همواره موجب وحدت و یکپارچگی مردم استان بوده و خواهد بود و این جزء افتخارات استان سراسر شیعه کهگیلویه و بویراحمد است که با اشتراکات گوناگون فرهنگی و قومیتی با نهایت وحدت و همدلی و برادری در کنار هم هستند و قاعدتا باید قبل از هر گونه تصمیمی در این باره، حساسیت ها و نگرانی مردم مورد توجه قرار بگیرد و نباید دل مشغولی و نگرانی برای مردم استان ایجاد شود.
استان به خاطر برخورداری از تشییع وحدت آفرین و اردات قلبی همه مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت و اشتراکات مختلف از وحدت لازم و کامل برخوردار است و بنظر می آید نیازی به طرح این موضوعات در فضای سیاسی – اجتماعی استان نباشد.
در زمینه تغییر نام کهگیلویه و بویراحمدموافقین و مخالفینی هست اما آتچه مسلم هست اینست که تغییر نام استان اولویت نیست.
اولویت های استان پیشرفت زیرساخت ها و ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به نیروی تحصیل کرده و کارآمد استان است و روزی که این اولویت ها به سرانجام برسد در فضایی آرام می توان در این باره تصمیم گیری کرد."




غلامرضا تاجگردون نماينده مردم  گچساران و باشت در مجلس شوراى اسلامى:
"در شبكه هاي مجازي امده بود كه خانواده نادر قاضي پور نماينده پر حاشيه اروميه به يكي از كشورهاي اروپايي پناهنده شدند. در كميسيون تلفيق كنار هم مينشينيم و انصافا ضمن با مزه بودن كنار ايشان بودن بايد سختي كار بهم بدن. ازش سوال كردم اين جريان پناهندگي چيه گفت والله بچه هاي من تا تهران هم نيومدن تا برسه اروپا. راست ميگه چون ايشون شبها تو مجلس ميخوابه و خانوادشو تو اين چند سال تهران هم نياورده."



حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان نوشت:

اصحاب امام حسین (ع) هرکدام به نوعی در تداوم مسیر شریعت و امامت نقش ایفا کردند و با ایستادگی خود، ماجرای بزرگی را رقم زدند.
پیام کربلا این است که ما باید درهر شرایطی در کنار ولایت قراربگیریم و با تحمل سختی ها از حق دفاع و مقاومت کنیم.
ما باید در عزاداری های خود همواره با تفکر و تامل به یاد سختی‌ها، تشنگی و مظلومیت‌های امام حسین (ع) و فرزندان و یارانش باشیم که برای انتقال مفاهیم حقیقت الهی، همه سختی ها را تحمل کردند.



زهرا ساعی نماينده مردم تبريز،اسكو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامى عضو كميسيون اجتماعى  نوشت:

"صيانت از ميراث فرهنگي كشور به عهده همه بخش هاست .
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو گفت:‌صيانت از ميراث فرهنگي و آثار باستاني تنها بر عهده سازمان ميراث فرهنگي نبوده و بايد همه بخش هايي كه به نوعي مرتبط با موضوع ميراث فرهنگي هستند در حفظ هويت ديني و اسلامي كشورمان بكوشند.  زهرا ساعي در جريان بازديد از چند اثر تاريخي ثبت ملي شده تبريز، اظهار كرد: اينكه در برخي مواقع گزارش هايي مبني بر تداخل پروژه هاي عمراني و امنيت آثار تاريخي مي رسد قابل تامل است و بايد در مطالعات هر پروژه عمراني اعم از گازرساني، آبرساني و غيره توجه ويژه اي به عدم آسيب به آثار فرهنگي مبذول شود. وي ادامه داد:‌ فراواني افتخارات ايراني- اسلامي در تاريخ كشورمان بسيار مشهود مي باشد و ما نيز وظيفه داريم با حفظ داشته هاي تاريخي خود اين فرهنگ را به آيندگان منتقل كنيم. وي بر لزوم سرمايه گذاري در حوزه گردشگري و ارتقاي خدمات اين بخش تاكيد كرد و افزود:‌ امنيت رواني و جاني مهم ترين مسئله در جذب گردشگران خارجي مي باشد كه خوشبختانه اين موضوع با درايت سياست خارجي دولت فراهم شده و در امنيت جاني نيز تلاش هاي نيروهاي نظامي و انتظامي باعث گرديده تا ايران در بين كشورهاي منطقه جزيره ثبات باشد.ساعي عنوان كرد:‌ بايد زمينه براي ورود بخش خصوصي به موضوع ايجاد و ارتقاي زيرساخت هاي گردشگري كشور فراهم شود تا بتوانيم از درآمد سرشاري كه مي توان از جذب گردشگران خارجي براي كشور آورد بهره مند شويم."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار