بی‌اطلاعی ترامپ و مشاورانش از دامنه اختیارات رئیس‌جمهور!

وال استریت ژورنال با تحلیل رفتار و سخنان "دونالد ترامپ" هنگام ملاقات با "باراک اوباما" نوشت بی‌اطلاعی او از وظایف ریاست جمهوری کاملا مشهود بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر؛ خبرنگار وال استریت ژورنال با تحلیل نخستین ملاقات "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب، و "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، نوشت: در گفتگوهای این دو آشکار بود که ترامپ از شرح وظایف رئیس جمهور آمریکا "شگفت‌زده" شده است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: این شگفتی فقط به ترامپ محدود نمی‌شد؛ بلکه در چهره مشاوران و همراهان وی نیز نوعی گیجی و سردرگمی مشاهده می‌شد. مشاوران وی اطلاع نداشتند که پس از ورود ترامپ به کاخ سفید باید تقریبا تمامی کارمندان دفاتر مختلف کاخ ریاست جمهوری را تغییر دهد. طبق روال و سنت ریاست جمهوری، تمامی کارکنان ساختمان "وست وینگ" که دفاتر مهمی مانند اتاق بیضی شکل ریاست جمهوری و اتاق هیئت کابینه نیز در آن قرار دارد، با آمدن رئیس جمهور جدید تغییر خواهند کرد.

کارشناسان معتقدند اوباما بیش از هر رئیس جمهور دیگری باید وقت بگذارد تا اصول صحیح ریاست جمهوری و شرح وظایف این سمت را برای ترامپ توضیح دهد.

ترامپ و اوباما در جریان کارزار انتخاباتی شدیدترین انتقادات را نسبت به یکدیگر مطرح کردند؛ اما در جلسه ملاقات این دو، اوباما با روی خوش از ترامپ استقبال کرد و گفت: می‌خواهم به شما، آقای رئیس جمهور، خاطرنشان کنم که ما قصد داریم هر کاری می‌توانیم برای موفقیت شما در سمت ریاست دولت انجام دهیم، به دلیل اینکه موفقیت شما، موفقیت کشور را به دنبال خواهد داشت.

ترامپ نیز در پایان این دیدار گفت: اوباما مرد بسیار خوبی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار