زاهدان؛

بهره مندی بیش از 23 هزار زائر پاکستانی از خدمات بهداشتی رایگان

بیشاز 23 هزار زائر پاکستانی از خدمات بهداشتی رایگان بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: خدمات بهداشتی و درمانی رایگان این دانشگاه در اختیار افزون بر 23 هزار زائر پاکستانی کربلای معلی که از ابتدای محرم تاکنون وارد استان شدند، قرار گرفت.

محمودرضا میری: بر اساس روال سال های گذشته، امسال نیز از سوی این دانشگاه تدابیر ویژه ای برای خدمات دهی به زائران پاکستانی عازم کربلا در حال انجام است.

وی ادامه داد: تیم های سلامت شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، بهداشت محیط و همکاران فوریت های پزشکی در مرز میرجاوه و زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان مستقر شده اند و تمام زائران به محض ورود زیر پوشش برنامه نظام مراقبت بیماری ها قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی تاکنون علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی برای زائران، هشت هزار و 940 کودک زیر 15 سال این کشور را تحت واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال قرار دادند.
وی افزود: همچنین از 290 مورد مشکوک مالاریا میان زائران پاکستانی در این مدت 2 مورد مثبت گزارش شد که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال این دانشگاه، به شمار زیادی از زوار پاکستانی به عنوان رابط یا سفیر سلامت آموزش مسائل بهداشتی ارائه می شود.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار