سی‌ان‌ان: احتمال معرفی تام کاتن به عنوان وزیر دفاع آمریکا

منابع غربی از احتمال انتخاب یک سناتور ایران‌ستیز دیگر به عنوان عضو ارشد کابینه "دونالد ترامپ" خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان؛ منابع غربی از احتمال انتخاب "تام کاتن،" سناتور تازه‌کار و تندروی آمریکایی، به عنوان وزیر دفاع این کشور خبر داد. این سناتور جمهوری‌خواه و جوان بیش از هر چیز به مخالفت سرسختانه با توافق هسته‌ای و بهبود روابط با ایران شهرت دارد. 

تام کاتن از زمان ورود به سنا، طرح‌های ضدایرانی متعددی را ارائه کرده است. "مایک پنس،" معاون رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، به شدت حامی کاتن است و از معرفی وی به عنوان وزیر دفاع حمایت می‌کند. "جان بولتون" و "رودی جولیانی" نیز با سابقه جنگ‌طلبی به عنوان گزینه‌های جدی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا معرفی شده‌اند. اگر این انتخاب‌ها نهایی شود، کابینه ترامپ به یکی از ضدایرانی‌ترین کابینه‌های چند دهه اخیر تبدیل خواهد شد. 

"دونالد ترامپ،" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها توافق هسته‌ای ایران را بدترین توافق تاریخ توصیف کرده و وعده داده بود در صورت انتخاب، رویکردی سخت‌گیرانه در قبال ایران اتخاذ می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان چهار چهره سیاسی دیگر را نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است:

"جف سشنز،" سناتور ایالت آلاباما

"جیم تلنت،" سناتور سابق ایالت میزوری

" جون کیل،" مشاور ارشد در موسسه بین‌المللی و  حقوقی کاوینگ اند برلینگ

" دانکن دی. هانتر،" نماینده کالیفرنیا

به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی ملزم به انتخاب حدود 4 هزار نفر برای پر کردن مسئولیت‌های دولتی است. برخی از این سمت‌های شغلی دارای حساسیت و اهمیت ویژه‌ای هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار