همدان؛

203 هزار کلونی در استان عسل تولید می کنند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون 203 هزار کلونی عسل در استان همدان عسل تولید می کنند.

203 هزار کلونی در استان عسل تولید می کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظرپور با اشاره به اینکه با آمار گیری وسرشاری انجام شده از کندوهای زنبور عسل، تعداد، تعداد کلونی‌های زنبورعسل استان همدان از 184 هزار به 203 هزار کلونی افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه این میزان افزایش کلونی 11 درصد است افزود: تولید عسل امسال  در استان همدان نیزبا افزایش 22 درصدی داشته است بشکلی که امسال بیش از 2000 تن عسل در استان تولید شده است.

نظرپور به میزان تولید عسل  در سال گذشته اشاره کرد واظهار داشت: میزان تولید عسل استان همدان در پارسال 1800 تن بوده که امسال  نسبت به مشابه پارسال  22 درصد رشد داشته است.

نظر پور خاطرنشان کرد: در صورتی‌که وضعیت آب و هوایی مناسب باشد، زنبورداران تعداد کندوهای زنبورعسل را افزایش می‌دهند.

این مسئول با تأکید بر تغذیه تحریکی زنبورهای عسل، تصریح کرد: اگر زنبورداران در فصل تخم‌ریزی در ابتدای بهار تغذیه تحریکی داشته باشند، مشکلی در فصول بعدی نخواهند داشت بلکه موجب تخم‌ریزی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: پس از برداشت عسل در پاییز زنبورداران تغذیه پاییزی انجام داده تا برای فصل زمستان ذخیره غذایی کافی داشته باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در فصل بهار و تابستان شرایط حادی در استان وجود نداشته و وضعیت مراتع مطلوب بود و خسارتی به کلونی‌های زنبورعسل استان وارد نشده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.