بارزانی از توافق با آمریکا برای باقی ماندن در مناطق کردنشین خبر داد

رئیس منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه گفت که با آمریکا در مورد عقب نشینی نکردن از مناطق کردنشینی که توسط نیروهای پیشمرگه آزاد شده است، توافق کرده ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وی افزود: در دیدار با دولت مرکزی عراق در بغداد بر ضرورت تفاهم و حسن همجواری و دوری از درگیری ها تاکید کردیم و اگر با بغداد به راه حلی نرسیم، تنها راه حل، همه پرسی است.

بارزانی اشاره ای به جزییات توافقش با آمریکا و این که با کدام مقام آمریکایی درباره ماندن در مناطق آزاد شده صحبت کرده است، نکرد.

بارزانی در جریان دیدار با فرماندهان نیروهای پیشمرگ کُرد، ادامه داد: احساس مسئولیت پیشمرگه ها در قبال امنیت منطقه کردستان بزرگترین پیروزی است. ما گفته ایم که وارد مرحله جدیدی شده ایم و چند کیلومتر با موصل که به زودی از چنگ تروریست های داعش آزاد خواهد شد، فاصله داریم.

رئیس منطقه کردستان عراق تصریح کرد: ما نمی دانیم که داعش دست به چه واکنشی خواهد زد، ما آماده مواجهه با چالش های بعدی خواهیم بود و منطقه کردستان تا زمانی که داعش در موصل است، در معرض تهدید خواهد بود.

وی خواستار نشست و گفت و گو برای حل مشکلات پیش رو، حل و فصل اختلاف ها و اتحاد گروه های سیاسی برای حمایت از کردستان و نیروهای پیشمرگه شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار