اهواز؛

غربالگری زائران برای جلوگیری از انتشار بیماری ها

تاکنون هيچ موردی از وبا و آنفلوآنزا در زائران اربعین مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سخنگوي ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: تاکنون هيچ موردي از موارد ابتلا به بيماري وبا و آنفلوآنزا در بين زائران اربعين حسيني مشاهده نشده است.

عباس نبوره اظهار کرد: گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز به منظور پيشگيري از وقوع بيماري، آموزش هاي لازم را به زائراني که از مرز خارج مي شوند ارائه مي دهد و جزوه آموزشي بين آنها توزيع مي کند و در برگشت نيز زائران مورد غربالگري قرار مي گيرند.

وي افزود: در صورتي که علائم شبه آنفلوآنزا، تنفسي، مسموميت و يا اسهال بين زائران مشاهده شود با معاينه پزشک، موارد مشکوک براي ادامه درمان به بيمارستان ها معرفي مي شوند.

سخنگوي ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز ادامه داد: تا امروز مورد مشکوک و يا ابتلا به وبا در زائران کربلا مشاهده نشده است و تعدادي از افراد با علائم شبه آنفلوآنزا غربالگري شدند و هيچ مشکلي نداشتند.

وي گفت: بر اساس آخرين آمار، 28 هزار و188  نفر به مراکز درماني مستقر در چذابه مراجعه کرده اند که 27 هزار و 911 نفر به صورت سرپايي درمان و 277 نفر به بيمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/و


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.