وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

سیاست‌های پیرامون برگزاری کلاس‌های مدلینگ برای کودکان بازنگری می‌شود/ ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر متوقف شد

بازنگری‌هایی را در سیاست‌ها خواهیم داشت و در آینده نزدیک سیاست‌های وزارت ارشاد در دیگر حوزه ها را بازگو خواهم کرد.

وزیر ارشاد
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد در حاشیه دیدار با ناشران در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ریزی هایی که در حوزه نشر دارد و میزان بودجه مخصوص ناشران گفت: عمده مشکلات جامعه نشر در سراسر کشور، پیرامون چند محور خلاصه می شود که انتظاراتی هم که متولیان حوزه نشر دارد، انتظارات منصفانه و به حقی است.

وی ادامه داد: عمده ترین انتظار آن ها این است که صنعت نشر، امروز در رابطه با هزینه ها، بازدهی کافی ندارد و عمده ناشران در شرایط سختی به سر می برند و نیازمند حمایت و پشتیباتی دولت برای حل مشکلات هستند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: از جمله انتظارات آن ها در حوزه بیمه، مالیات و کمک دولت به حوزه ویترین سازی و کتاب فروشی ها است و بحث واسپاری تصدی گری از دولت به ناشران و اتحادیه ها از جمله خواسته اهالی نشر است.

وی گفت: در مجموع مسائل به سه دسته تقسیم می شوند، مسئله اصلی آن ها بر می گردد به عدم دخل و خرج لازم این صنف، که باید برای این مسئله فکری کرد که ریشه آن به مصرف فرهنگی و میزان مطالعه در ایران بازمیگردد که کتاب خوانی ما شایسته ملت نیست و باید برای رونق گرفتن صنعت نشر تحریک تقاضا داشته باشیم و میزان سرانه کتاب خوانی باید رشد پیدا کند، تا صنعت نشر بتواند جایگاه خود را بازیابی کند.

وزیر ارشاد گفت: مسئله دیگر اهالی نشر، بحث قاچاق کتاب های پر تیراژ، توسط برخی از افراد سودجو است و در این خصوص نیروی انتظامی به صورت جدی وارد جریان شد و قول مساعد داد که با تمام ظرفیت با افراد سود جو برخورد خواهد کرد و هماهنگی های لازم با قوه قضاییه هم رخ خواهد داد.

صالحی امیری گفت: دیگر دغدغه اهالی حوزه نشر راجع به این بود که دولت تصدی گری خود را کاهش داده و امور را به ناشران واگذار کند، سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سیاست رییس جمهور است ، این است که نهاد های صنفی باید تقویت شوند و دولت تصدی گری خود را کاهش دهد، من تاکید می کنم که دولت در این رابطه سه وظیفه بیشتر ندارد و آن سیاست گذاری و حمایت از نشر و مولف و نظارت است، بقیه امور تصدی گری نشر به عهده جامعه بزرگ ناشران است که این سیاست در ارشاد در سه سال گذشته دنبال شده است، اما در این دوره سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وزیر ارشاد گفت: مسئله دیگر هم بیمه و مالیات بود، که من طی روز های گذشته جلساتی را با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کردم و در مجموع این موضوع را جزو اولویت خود برای حل مشکلات این صنف قرار داده ام.

صالحی امیری در خصوص میزان توجه به کتاب های دینی گفت: یکی از سیاست های قطعی من تقویت فرهنگ دینی و قرآنی جامعه است و قطعا در بودجه سال ۹۶ در این حوزه تقویت جدی خواهیم داشت و از این آثار حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کلاس های مد و لباس برای کودکان گفت: در این خصوص ما بازنگری هایی را در سیاست ها خواهیم داشت و در آینده نزدیک سیاست های وزارت ارشاد در دیگر حوزه ها را بازگو خواهم کرد.

وی در مورد ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به موزه های برلین و رم که مدتی است به بحث داغ حوزه هنرهای تجسمی تبدیل شده است، گفت: باید بگویم این کار فعلا متوقف شده است و من دستور بررسی های بیشتر را داده ام.

وزیر ارشاد تاکید کرد: نتیجه تصمیمات در این خصوص را متعاقبا اعلام می‌کنیم.

صالحی امیری همچنین در بخشی از سخنان خود در این مراسم خبر داد که فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی که در حال اکران در ترکیه است به زودی در فرانسه نیز روی پرده می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
عدم ارسال گنجینه کار درستی است ......برود اروپا دیگر برنمی گرددومصادره می شود.....این کارت خیلی درسته !!!
آخرین اخبار