اصفهان؛

33درصد مردم شهرضا درطرح ملی ایراپن شرکت کردند

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درطرح ملی ایراپن 33درصد مردم شهرستان شهرضاشرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبرسیاری دیروز دربازدید از اجرای طرح ایراپن درشهرضا گفت :76درصد علت مرگ و میر مردم در ایران در زمینه بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت ، بیماری‌های تنفسی، تغذیه ناسالم، کم تحرکی، مصرف دخانیات و استفاده از الکل است.
سیاری افزود: برنامه طرح ملی ایراپن با هدف پیشگیری از مرگ نابهنگام مردم تهیه، تنظیم و در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: در این سیستم برای هر ۳ تا ۴ هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت پیش بینی شده که کارشناس مراقب سلامت کار خطر سنجی و سلامت سنجی بیماران و مراجعه کنندگان را برعهده دارد.
سیاری افزود:در فراخوان پس ازمراجعه مردم پرونده سلامت تشکیل شده و مردم به چهار گروه تقسیم می شوند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: این طرح در شهرضا استان اصفهان، نقده آذربایجان غربی، مراغه آذربایجان شرقی و بافت کرمان در حال اجرا است .
سیاری بااشاره به اجرای طرح ایراپن جهت پیشگیری ازمرگ زودرس مردم و8عامل خطر بیولوژیکی گفت: قصدماارزیابی خطر درافرادبین 30تا70سال بوده که افرادمی توانند برای شناسایی این عوامل خطر به درمانگاه های مورد نظر مراجعه کرده و ارزیابی خطر شوند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: چهارعامل بیولوژیک شامل بالابودن میزان قند خون، فشار خون، چربی خون، اضافه وزن و چاقی از دیگر نتایج رفتارهای پرخطر مردم در جامعه مابوده که باعث مرگ زودرس می شود.
سیاری میزان مشارکت مردم شهرستان شهرضا رادر این تحقیق مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: در شهرستان مراغه طی ۴ ماه ۴۶ درصد از مردم این شهرستان در طرح ایراپن مشارکت داشته اند.
وی گفت: ما وظیفه داریم دسترسی ۹۰ درصد مردم را برای حضور و مشارکت در این طرح آماده کنیم.
سیاری افزود: سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری‌ها و عوامل زمینه‌ساز آنها را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 25 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر تا سال 2025 تعیین کرده است.
رییس مرکز بهداشت شهرضاگفت: در برنامه ایراپن خانه‌های بهداشت، مراکز و پایگاه‌های سلامت، میزان احتمال خطر 10 ساله بروز حوادث کشنده و غیرکشنده قلبی عروقی، قلبی و مغزی جمعیت هدف این برنامه حتی در زمانی که علامت‌دار و بیمار نبوده تعیین می‌شود.
حجت الله موسوی تصرح کرد:دراین برنامه متناسب با میزان احتمال خطر به دست آمده اقداماتی برای پیشگیری از بروز بیماری یا عوارض آن انجام می‌شود.
موسوی افزود:در این طرح همه خدمات، رایگان انجام می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار