اردبیل؛

ارتحال مجتهد عالی‌قدر دل تمامی مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت(ع) را متأثر کرد

رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت:‌ ارتحال مجتهد عالی‌قدر آیت الله موسوی اردبیلی دل تمامی مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت(ع) را متأثر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی نوروزی با تسلیت درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی به تمامی مسلمانان و به‌ویژه مردم استان اردبیل افزود:‌ خبر ارتحال این مجتهد عالی‌قدر دل تمامی مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت(ع) را متأثر کرد.

وی افزود:‌ خدماتی که آیت‌الله موسوی اردبیلی به جهان تشیع ارائه دادند بسیار گسترده بوده و نقش به‌سزایی در ترویج علوم و معارف اسلامی و دینی داشته‌اند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل داشتن دغدغه سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین شاخصه‌های این مجتهد عظیم‌الشأن شیعه برشمرد و گفت: همین دغدغه‌ها سبب شد تا آیت‌الله اردبیلی تلاش‌ها و مجاهدت همه‌جانبه‌ای برای کاهش این دغدغه‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد:‌ آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی فقیهی باعلم و متخصص در علوم اسلامی بوده و تمامی عمر پربرکت خود را در راه ترویج تعالیم اسلامی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت صرف کرده و در این زمینه آثاری ارزشمند از خود بر جای گذاشتند.

وی ولایتمداری آیت‌الله موسوی را مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: در طول مبارزات انقلابی به‌رهبری امام خمینی(ره) آیت‌الله موسوی همواره کنار امام راحل و یاریگر ایشان بودند و نقش خود را به‌شایستگی در امر جهاد ایفا کردند.

وی با اشاره به تدریس آیت‌الله موسوی اردبیلی در حوزه علمیه قم اظهار کرد:‌ تربیت شاگردانی متخصص و بزرگ از خدماتی بوده که این عالم برجسته جهان اسلام ارائه دادند و این امر زمینه‌ساز تداوم و ترویج تعالیم دینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.