اصفهان؛

کاهش نرخ بیکاری خور و بیابانک با بهره برداری از 2 طرح صنعتی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خور و بیابانک گفت: بااجرایی شدن دو طرح صنعتی وابسته به مجتمع پتاس این شهرستان، نرخ بیکاری خور و بیابانک کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید نقوی  آمار بیکاری در شهرستان خور و بیابانک را 10درصد اعلام کرد و افزود: در این شهرستان بیش از 716 واحد صنفی، کشاورزی، دامداری، صنعتی، معدنی و کارگاهی فعال است که حدود 10کارگاه آن بالای 30 نفر کارگر دارد.
وی اظهارکرد: از مجموع واحدهای فعال خور و بیابانک 95درصد درگروه صنفی، کشاورزی و دامداری هستند که 60درصد از این واحدها در روستاها فعال است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خور و بیابانک با بیان اینکه سال گذشته تعهد اشتغال این شهرستان 732 مورد بود افزود: سال 92 تحقق اشتغال شهرستان 131درصد بود که در سال 94 این رقم به 167درصد افزایش یافت.
نقوی گفت: پارسال 4 هزارمیلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به متقاضیان مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در خوروبیابانک پرداخت شده که این طرح ها درقالب 80 فقره تسهیلات اشتغالزایی است.
وی افزود: تاکنون برای هزار و 600 متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی پرونده تشکیل شده است که هزار و 100 نفر از این متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خور و بیابانک خاطرنشان کرد: در مدت چهارسال اخیر پنج کار آفرین برتر کارگاه ابتکار چاهملک، شرکت آبادگران کویر جندق، هتل بالی، شرکت گلستان کویر و مجتمع پتاس از خوروبیابانک به استان معرفی شده اند.
نقوی با اشاره به رشد 10برابری تسهیلات گفت: شهرستان خوروبیابانک از نظر اختصاص تسهیلات مشاغل خانگی رتبه دوم استان اصفهان را دارد.
وی افزود: وی با بیان اینکه این تسهیلات بیشتر به رشته های قالی بافی، خیاطی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری پرداخت می گردد گفت:حدود 90 درصد متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بانوان هستند.
نقوی با اشاره به فعالیت های این اداره در دولت یازدهم، راه اندازی بنگاههای کوچک اقتصادی با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از اقدامات بسیار خوبی در جهت بهبود وضعیت اشتغال و فضای کسب و کار شهرستان اشاره کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوروبیابانک برقراری مقرری بیمه بیکاری برای غیر ارادی که بیکار شده اند،تشکیل کانون کارگران بازنشسته کارگری و تامین اجتماعی،تاسیس 6 تعاونی فعال در زمینه های تولیدی، توزیعی، کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل هیات تشخیص حل اختلاف کار را از دیگر اقدامات در این مدت بیان کرد.
هم اکنون افزون بر چهار هزار و 200 نفر در حوزه صنعت، کشاورزی و اصناف شهرستان مشغول فعالیت هستند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.