همدان؛

ثبت اطلاعات انبارهای کالا در سامانه جامع انبار

ثبت اطلاعات انبارهای کالا در سامانه جامع انبار اجباری شد.

ثبت اطلاعات انبارهای کالا در سامانه جامع انباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ به منظور اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار شدند.
 
مدیرکل دفتر خدمات بازرگا نی وزارت بازرگانی در کارگاه تخصصی بهره گیری از سامانه های مرتبط با قاچاق کالا و ارز گفت : مطابق مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت ، ‌ معدن و تجارت موظف است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کند.

 آقای تابش افزود : در گام نخست اطلاعات همه کارخانه ها ، ‌واحدهای صنفی مربوطه و معادن کشور در سامانه مذکور ثبت می شود و در گامهای بعدی اطلاعات انبارهای گمرکات، بنادر، واحدهای زیر پوشش وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت به این سامانه افزوده می شود.

او خاطرنشان کرد : براساس مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سامانه باید تا پایان سال راه اندازی و طبق قوانین موجود لازم است از آن تاریخ به بعد محدودیت‌هایی در صدور بارنامه و بیمه ایجاد شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.