رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

سازش با دشمن مخالف فرهنگ نبوت و امامت است

حجت الاسلام و المسلمين محمدی گفت: هدف ابرقدرت‌ها پیشرفت نکردن کشورهای ضعیف بوده و تنها راه پیشرفت ما توکل بر خدا، اعتماد به نفس و خودباوری است.

سازش با دشمن مخالف فرهنگ نبوت و امامت است
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دهه بزرگداشت «وقف» صبح امروز (شنبه 6 آذر) با حضور حجت الاسلام و المسلمين علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخانی معاون فرهنگی این سازمان در سالن اجتماعات ساختمان مهر برگزار شد.

در این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمين علی محمدی رئیس اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم (ص) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به زوار کربلای معلی اظهار داشت: سرکردگان جهان که دم از حق و دموکراسی می‌زنند، از نمایش راهپیمایی اربعین حسینی خودداری کردند و این تجمع بی نظیر بشری را منعکس نکردند.

وی افزود : این پیاده روی نشانه حقیقت وجودی سید الشهدا (ع) و عظمت حماسه اهل بیت (س) است که تحمل سختی راه را بر شیعیان سراسر جهان شیرین ساخته است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدی در خصوص فعالیت اوقاف در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: بالغ بر 1600 روحانی افتخاری برای تبلیغ،  برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی به مسیر راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند.

وی افزود: بیش از 40 موکب در نقاط مختلف کشور از مرز پاکستان تا مرز شلمچه،  چزابه و مهران برای ارائه خدمات به زوار برپا شدند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تقدیر از مردم عراق عنوان کرد: مردم مهمان نواز عراق از زائران حسینی به خوبی میزبانی کرده و هرچه در توان داشتند به کار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمين محمدی گفت: در فرهنگ استکبار دو کلمه وجود داشته و آن سلطه‌گری و سلطه پذیری است و سازش با دشمنان مخالف فرهنگ نبوت و امامت است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی کاری بجز از بین بردن مسلمانان و سرمایه های بشری نداشته و ندارد. ملت‌های مظلوم نباید سلطه این رژیم را بپذیرند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: هدف ابرقدرت‌ها پیشرفت نکردن کشورهای ضعیف بوده و تنها راه پیشرفت ما توکل بر خدا،  اعتماد به نفس و خودباوری است.

وی در رابطه با راه‌حل مشکلات اقتصادی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی راهی بجز اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: تاکنون بیش از 130 بیمارستان و مراکز درمانی موقوفه و بیش از 6800 مرکز علمی و پژوهشی اعم از حوزه‌های علمیه،  کتابخانه،  مراکز علمی و دانشگاه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ساخته شده است.

وی با تاکید بر وقف جمعی خاطرنشان کرد: طلاب، دانش‌آموزان، دانشجویان و صنوف مختلف می‌توانند به صورت جمعی که بار مالی کمتری دارد، به وقف مبادرت کنند.

حجت الاسلام و المسلمين محمدی در خصوص موقوفات در حال بازسازی عنوان کرد: ساخت و ساز 50 درصد از امامزادگان کشور انجام شده و موقوفات در4  هزار نقطه در کشور در حال عمران و آبادی است.

وی در رابطه با ثبت و شناسنامه‌دار شدن امامزادگان تصریح کرد: 50 درصد از امامزادگان ثبت و سند دار شده‌اند؛ اما بیش از 50 درصد دیگر هنوز سند رسمی ندارند که نیازمند بودجه و اعتبارات است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدی در پایان اظهار کرد: اگر بسیج مستضعفین در بحث کلی وقف و اداره و عمران بقاع متبرکه و امامزادگان پیش قدم شود، ما از آنها استقبال خواهیم کرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار