اردبیل؛

راه اندازی 163 مرکز خدمات اجتماعی در کشور

رئیس فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی و ایجاد 163 مرکز خدمات اجتماعی در کشور خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسد بیگی در نخستین همایش استانی پیشگیری از سوء رفتار با کودک در شهرستان پارس آباد گفت: در حال حاضر ۱۹۲ مرکز اورژانس و ۱۶۳ خدمات اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مراکز اجتماعی بهزیستی با برخورداری از 300 دستگاه خودرو و 200 نفر کارشناس در پی تماس تلفنی مردم با سامانه تلفنی 123 در سراسر کشور وارد عمل می‌شوند.

رئیس فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با بیان اینکه 6 هزار کودک خیابانی سالانه توسط سازمان بهزیستی ساماندهی می‌شوند، افزود: همزمان با 19 نوامبر روز مقابله با کودک‌آزاری از تمامی استان‌های کشور درخواست شده اقداماتی را برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم درباره موضوع کودک‌آزاری انجام دهند.

بیگی گفت: مهمترین برنامه‌های بهزیستی کشور برای مقابله با سو رفتار با کودکان راه‌اندازی خط 123 از سال 83 و اورژانس اجتماعی کشور با تخصیص خط 123 به صورت ویژه است که همیشه آماده ارائه خدمات به همه افراد به ویژه کودکان هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه کودک‌آزاری عاطفی با تحقیر کردن، سرزنش، برخورد خشونت آمیز و ترساندن کودکان نتایج بسیار بدی از جمله انزوا طلبی و حتی خودکشی را به دنبال دارد که بایستی همیشه مد نظر خانواده‌ها قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: طبق آئین‌نامه فوریت‌های اجتماعی سال 92 که به تصویب هیئت دولت رسیده، توسعه خدمات فوریت‌های اجتماعی درشهرهای بالای 50 هزار نفر از اولویتهای برنامه کاری فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.