تظاهرات علیه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا

شهر رم شاهد برگزاری تظاهرات 'نه به همه پرسی اصلاحات قانون اساسی' بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هزاران نفر از دانشجویان، سالمندان و خانواده ها با کودکانشان و جنبش های دفاع از حق مسکن و بیش از 150 انجمن و جنبش روز گذشته در شهر رم علیه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی وارد میدان شده و تظاهرات کردند.

در این راهپیمایی که دقیقاً یک هفته قبل از تاریخ برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی (روز یکشنبه آینده 4 دسامبر) برگزار شد، عده ای از معترضان به پرتاب تخم مرغ به طرف بانک مرکزی پرداخته و همچنین در مقابل وزارت اقتصاد شعار 'دزدها' علیه شخص وزیر اقتصاد و وزارتخانه فریاد کشیدند.

در این راهپیمایی همچنین تصاویر بزرگی از 'ماتئو رنتسی' نخست ویر با شعار نوشته 'رنتسی را بیرون کنیم'، 'خودمان درباره آینده مان تصمیم می گیریم' و'سوء استفاده شما و مقاومت ما' دیده می شد.

بنا به گزارش منابع خبری، پلیس نیز در برخی اتوبوس های حامل معترضان، چمدان هایی را پیدا کرد که داخل آن باتوم، زنجیر و ماسک بود.

این در حالی است که دولت ایتالیا همواره از مردم این کشور دعوت به شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روز یکشنبه آینده کرده است.

همچنین نخست وزیر ایتالیا با تأکید بر اهمیت این اصلاحات و لزوم پیروزی آرای مثبت، به فرضیه استعفای خود در صورت شکست در همه پرسی اشاره و گفته است: من نه به دلیل گذراندن امورات زندگی، بلکه برای انجام تغییرات در کشور تصدی این مقام را بر عهده گرفته ام و کناره گیری سربلندانه را به شناور باقی ماندن در مرداب انفعال ترجیح می دهم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار