یزد؛

وقف، صدقه جاری و سنتی نیکو

احیای دوباره فرهنگ وقف طی چند سال گذشته به دلیل همراهی و همکاری رسانه‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: فعالیت رسانه‌ها و تلاش آنها در راستای ترویج سنت حسنه وقف، مردم را به سمت این خیر پایدار هدایت کرده و اشتیاق مردم برای انجام وقف، بیشتر از گذشته شده است.

حجت الاسلام حسین زارع‌زاده با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 2 هزار وقف جدید در کشور انجام می‌شود، افزود: امسال حدود 60 مورد از این وقف‌ها متعلق به استان یزد بوده که به طور قطع رسانه‌ها دراین راستا بسیار اثرگذار عمل کرده‌اند.

وی گفت: هفته وقف و زمان به وجود آمده برای بیان عملکرد مجموعه وقف قبل از اینکه فرصتی برای اوقاف باشد، فرصتی برای ترویج سنت حسنه وقف است و امیدواریم با همراهی رسانه‌ها بتوانیم آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت و در ابعاد مختلف اجتماعی و فردی را برای مردم بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقف، صدقه جاری و سنتی نیکو است،‌ افزود: همه ما در آثاری که از وقف به عنوان باقیات الصالحات باقی می‌ماند، سهیم باشیم.

وی با بیان وضعیت موقوفات استان یزد تصریح کرد: در استان یزد 45 درصد موقوفات مربوط به امام حسین (ع) است و امیدواریم همه ما به عنوان خادمان اهل بیت (ع) بتوانیم در زمینه امانتداری این موقوفات نیز موفق عمل کنیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، نامشان در زمره خادمان امام حسین (ع) می باشد.

لازم به ذکر است: از رسانه‌های فعال و برتر در حوزه وقف استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.