یزد؛

مساعدت رسانه ملی با هلال‌احمر در ترویج فرهنگ خود امدادی

جمعیت هلال‌احمر و رسانه ملی از نظر اهداف بسیار به هم نزدیک هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد لجه معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اينكه امروزه مردم بیش از پیش نیازمند آموزش امداد و نجات هستند گفت: صداو سیما در بحث آموزش عمومی و ترویج فرهنگ خود امدادی که در کاهش اثرات بلایای طبیعی موثر است، مثل همیشه میتواند تعامل خوبی با جمعیت هلال احمر داشته باشد.  

وی افزود: با توجه به اهداف هلال احمر و اصول هفت گانه، این جمعیت آمادگی کامل در زمینه آموزش به مردم را دارد  و می توان در زمینه اجرایی طرح خادم و ارائه آموزش با توجه به استانداردهای صدا و سیما این امر را ممکن ساخت.

وی با بیان این که جمعیت هلال‌احمر و رسانه ملی از نظر اهداف بسیار به هم نزدیک هستند و باید تلاش کنیم تا بسیار هم افزا و همگرا با هم عمل کنیم، خاطر نشان کرد: ان شالله با مساعدت رسانه ملی بتوانیم جهت ارتقاء دانش و آگاهی های عمومی پیشگیرانه و افزایش آمادگی در مردم مثمر ثمر باشیم.

دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای استان یزد گفت: با توجه به اهمیت آموزش در کارگروه آموزش و اطلاع رسانی استان هم مطرح شده است که هر کدام از دستگاه ها موارد آموزشی در زمینه کمک های اولیه و افرادی که جهت تدریس و آموزش می توانند را به صدا و سیما معرفی نمایند و قطعا صدا و سیما از ظرفیت های جمعیت هلال احمر هم در این زمینه استفاده خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه صدا و سیما از طریق شبکه استانی می تواند در امر آموزش مباحث مورد نیاز و مهم را به مردم ارائه دهد افزود: نقش پذیری داوطلبانه و اختصاصی شهروندان در مقاطع امداد رسانی در شرایط اضطراری را یکی از کارکردهای مهم آموزش های اثربخش بر شمرد و از بررسی کارشناسی پیشنهادات جمعیت هلال احمر در این راستا با شاخص های تخصصی در دوایر مربوطه ی واحد استانی رسانه ملی قول همکاری و مساعدت داد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.