یک کارشناس مسائل سیاست خارجی:

اروپا به بهانه دادن مجوز عضویت ترکیه در اتحادیه امتیازات زیادی را گرفته‌ است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: انتظار ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا ادامه یافته و مدت زمانی طولانی را طی خواهد کرد.

اروپا به بهانه دادن مجوز عضویت ترکیه در اتحادیه امتیازات زیادی را گرفته‌ است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا را به بازکردن مرزهای ورودی کشورش به روی پناهندگان تهدید کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که روز جمعه،  اردوغان در پیامی به پارلمان اروپا ضمن تهدید این اتحادیه اظهار داشت: ترکیه با لحن تهدیدآمیز بیگانه است و هر زمانی اقدامات خود را درخصوص ممانعت از ورود آنکارا به اتحادیه اروپا عملی کنید، ورودی های مرزی خود را به روی آوارگان و پناهندگان می گشاییم.
 
تهدیدات جدید ترکیه علیه کشورهای اتحادیه اروپایی پس از زمانی مطرح می‌شود که اعضای پارلمان اروپا با اکثریت آراء، گفت و گوها پیرامون پیوستن آنکارا به این اتحادیه را به حالت تعلیق درآوردند.
 
اما در همین رابطه «محمد صادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت :نمی توان گفت که آینده روابط ترکیه و اتحادیه اروپا به سمت افزایش تنش متمایل شود، زیرا برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان،  روابط دیرینه و محکمی با آنکارا دارند.

وی با اشاره به این‌که آلمان در قبال تصمیم اتحادیه اروپا از خود واکنش نشان داد، گفت: مقامات آلمانی اعلام کردند که می خواهند روابطشان با ترکیه حفظ شود و تمایلی به تیره شدن روابط با این کشور ندارند.

کوشکی با بیان بیان اینکه برخی کشورها نظیر بلژیک و فرانسه نیز از ابتدا رابطه خوبی با ترکیه نداشتند، افزود: چون روابط این قبیل کشورها با ترکیه راهبردی نیست، لذا خوب یا نامطلوب بودن روابط برای آنها فرقی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به این‌که ترکیه طی 70 سال گذشته همواره خواستار ورود به اتحادیه اروپا بوده اما موفق نشده است، تصریح کرد: به همین خاطر می توان گفت که انتظار ترکیه برای ورود به اتحادیه اروپا می تواند ادامه یافته و مدت زمانی طولانی را طی کند.

وی با اشاره به این‌که شرایط فعلی منجر به تیره‌تر شدن روابط میان آنکارا و پارلمان اروپا نخواهد شد، اذعان داشت: نه کشورهای اروپایی و نه منافع دو طرف اجازه چنین تیرگی روابطی را نخواهند داد.

کوشکی در ادامه با اشاره به این‌که کشورهای اروپایی هم راستا با سیاست های واشنگتن، ترکیه را در تنگنا قرار خواهند داد، تاکید کرد: اروپایی ها به بهانه دادن مجوز عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تاکنون امتیازات زیادی را گرفته‌اند، کما اینکه سران اروپایی بارها به این موضوع اذعان داشته‌اند و این مقوله عجیبی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار