حقانی در جلسه علنی شورای شهر؛

موتورسیکلت‌های کاربراتوری سالانه یکصد هزار تن آلودگی تولید می‌کنند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری سالانه یکصد هزار تن آلودگی در کلانشهر تهران تولید می‌کنند.

موتورسیکلت‌های کاربراتوری سالانه یکصد هزار تن آلودگی تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه موتور‌سیکلت‌های کاربراتوری یکی از مهم‌ترین عواملی آلودگی هوای شهر تهران هستند اظهار داشت: در سال گذشته 450 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری به فروش رسیده است.

وی افزود: متوجه شدیم که علی‌رغم مصوبه هیئت دولت مبنی بر توقف تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری وزیر صنعت و معدن به وزیر کشور نامه‌ای مبنی بر توقف این مصوبه ارسال کرده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه تولید کنندگان اعلام کرده‌اند که 600 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری ثبت سفارش شده است، تصریح کرد: آنها از وزیر صنعت و معدن درخواست کرده‌اند که تا پایان سال 95 بتوانند این موتورسیکلت‌ها را شماره‌گذاری کنند.

حقانی اضافه کرد: بدون شک هنگامی که این مصوبه در هیئت وزیران بررسی شد این 2 وزیر در آن حضور داشتند و مصوبه را به امضا رسانده‌اند اما حال که زمان اجرای این مصوبه رسیده خبر از ثبت سفارش 600 هزار موتورسیکلت کاربراتوری به گوش می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه درآمد صنعت از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری بسیار بیشتر از موتورسیکلت‌های انژکتوری است، گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در هر کیلومتر پایش نباید بیشتر از سه گرم آلایندگی داشته باشند، شاهدیم که این موتورسیکلت‌ها در هر 30 هزار کیلومتر 15 گرم آلودگی تولید می‌کنند.

حقانی ادامه داد: بر اساس مطالعات به دست آمده هر موتورسیکلت کاربراتوری پنج برابر حد استاندارد آلودگی تولید می‌کند که این رقم سالانه به 200 کیلوگرم می‌رسد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که به مصوبات هیئت دولت پایبند باشد چرا که سالانه در کلانشهر تهران یکصد هزار تن آلودگی مبنی بر تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: بدون شک اگر موتورسیکلت‌های تقلبی وارد کنیم ضرری کمتر از موتورسیکلت‌های داخلی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار