قم؛

ساخت بزرگترين آكواريوم شهري كشور در قم

شهردار قم گفت: برنامه ساخت بزرگترين آكواريوم شهري كشور با تونلي به طول ۱۶۸ متر و با سرمايه گذاري بالغ بر ۸۵ ميليارد تومان در دستور كار شهرداري است.


  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ دكتر سقائيان نژاد با بيان اينكه شهرداري در حوزه‌هاي فرهنگي، تفريحي و گردشگري برنامه‌هاي گسترده‌اي دارد، گفت: پروژه آكواريوم در اصفهان اجرا شده و قريب به ۲۸ متر طول تونل اين آكواريوم است كه با توجه به جايگاه قم به عنوان پايتخت جهان تشيع طراحي صورت گرفته با تونلي به طول ۱۶۸ متر است كه مي‌توان آن را بزرگ‌ترين آكواريوم شهري كشور دانست.شهر قم شهري گردشگري زيارتي است و در صدد هستيم ماندگاري زائر در اين شهر را از پنج ساعت به بيش از ۴۸ ساعت برسانيم و در اين بخش برنامه‌هاي ويژه‌اي در دستور كار داريم.

وي بيان كرد: اين پروژه حدوداً ۸۵ ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز دارد و يك سرمايه گذار ترك حدود ۲۰ درصد آن را تأمين كرده و مابقي آن را نيز با مشاركت سرمايه گذار ديگري اجرايي خواهيم كرد.

شهردارقم با اشاره به برنامه‌ريزي شهرداري براي احداث باغ پرندگان در بوستان كوثر، گفت: اين پروژه در مراحل مطالعات اوليه پيش رفته و عمليات اجرايي آن به زودي شروع مي‌شو

وی همچنين اجراي پروژه تله سيژ را يادآور شد و گفت: براي اين پروژه ۱.۵ ميليارد تومان دستگاه خريداري شده و فاز يك و دو آن تكميل شده است.

سقائيان نژاد احداث باغ گل‌ها و شهربازي بزرگ شهر را از ديگر برنامه‌هاي شهرداري عنوان كرد و افزود: اكثر اين پروژ‌ه‌ها در فاز اول و دوم پيش رفته و برخي نيز در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: شهر قم شهري گردشگري زيارتي است و در صدد هستيم ماندگاري زائر در اين شهر را از پنج ساعت به بيش از ۴۸ ساعت برسانيم و در اين بخش برنامه‌هاي ويژه‌اي در دستور كار داريم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار