شیراز؛

لزوم توجه به فضای مجازی برای ترویج فرهنگ وقف

نماینده ولی فقیه در فارس بر لزوم توجه به فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف تأكید كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، در دیدار با مدیركل و معاونین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه وجود یك ششم موقوفات و همچنین یك هشتم امامزادگان كشور در استان مسئولیت ما را دو چندان می‌كند، افزود: تمام نخبگان و اهالی قلم و اندیشه باید فضا را برای تداوم حرکت حسنه وقف و موقوفه در استان آماده کنند.
آیت‌الله ایمانی خواستار ترویج فرهنگ وقف در استان فارس شد و گفت: نباید روند موقوفات در استان فارس به گونه‌ای شود که استان‌های دیگر با وقف‌های جدید از فارس پیشی بگیرند.
امام جمعه شیراز بر لزوم توجه روحانیان، رسانه‌ها و صاحبان فكر و اندیشه در فضاهای مجازی و شبكه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف تأكید كرد و گفت: این فرهنگ باید به اشكال مختلف و با توجه به نیازهای امروز جامعه تبلیغ شود.
وی با اشاره به وجود قریب 1 هزار و 400 بقعه متبركه در این استان گفت: ما وظیفه داریم تا از این فضاها برای رشد فرهنگ جامعه استفاده كنیم و از آنان بهره‌برداری‌های فرهنگی و معنوی داشته باشیم.
آیت‌الله ایمانی خواستار توجه به نیازهای روز در انجام وقف‌های جدید شد و گفت: نیازهایی همواره مورد نظر اسلام بوده اما در طول سال‌ها به آن‌ها کمتر توجه شده است که به عنوان مثال به مسکن جوانان فعال در زمینه‌های تحقیقی، علمی و پژوهشی کمتر توجه شده که اگر مسکن این افراد تامین می‌شد مسئله ازدواج آن‌ها نیز تأمین و دین آن‌ها حفظ می‌شد.
وی با تأكید بر رفع نیازهای جوانان در این برهه از زمان گفت: اگر امروز واقفین ما فضاهای امن بویژه خوابگاه‌های متأهلی با امکانات و ضوابط مشخص را برای دانشجویان و طلاب ما احداث کنند و در اختیار آن‌ها قرار دهند خدمت بزرگی به جامعه و دین اسلام کرده‌اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چنین فضاهایی نیاز امروز ما در وقف است اضافه کرد: هم اینک مواردی از جمله پژوهشکده‌ها، مراکز مطالعه و تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و حفظ و تعلیم و پژوهش قرآنی نیاز جامعه ما در بخش وقف است که واقفان باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.