گناوه؛

بی خبری نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری شان

نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری شان بی خبر هستند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس برنامه غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود خبر ندارند زیرا این بیماری بی‌خبر می‌آید و اگر افراد هوشیار نباشند پس از آسیب رساندن به بدن متوجه بیماری خود خواهند شد.

 خدیجه محمدی افزود: معمولاً 70 درصد از عوارض بیماری دیابت در صورت تشخیص به‌موقع قابل‌پیشگیری است و همچنین با مدیریت و کنترل قند خون نیز می‌توان از بسیاری از آسیب‌های این بیماری خاموش مانند نابینایی، نارسایی کلیه و کبد، بیماری‌های قلب و عروق و قطع عضو جلوگیری کرد.

وی بابیان اینکه بیماری دیابت موجب اختلال در متابولیسم بدن و برهم خوردن تعادل قند خون می‌شود گفت: بیماری دیابت و عوارض آن در اغلب کشورها یکی از علل اصلی مرگ زودهنگام بوده و در برخی کشورها عامل بیش از 50 درصد از مرگ‌ها بوده است.

محمدی افزود: برگزاری جشنواره نوشیدنی‌های سالم و جشنواره غذای سالم در مهدکودک‌ها، آموزش بیماران دیابتی در مساجد، حضور در روستاها و آموزش بیماران دیابتی، اهدای جوایز به دیابتی‌های کنترل‌شده و ایجاد کلینیک سیار دیابت در روستاها ازجمله فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در کنترل و پیشگیری از دیابت است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.