اردبیل؛

ارائه 41 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان اردبیلی

معاون کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ امسال نزدیک به ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفت تا آنان بتوانند بخشی از مسائل ضروری خود را حل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ تقی زارعی در جلسه بررسی ارائه تسهیلات کارگشایی به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: امسال نزدیک به 41 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفت تا آنان بتوانند بخشی از مسائل ضروری خود را حل کنند.

وی گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی یکی از خدمات حائز اهمیت کمیته امداد است که به‌منظور رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای مددجویان پرداخت می‌شود تا گرهی از مشکلات‌شان گشوده شود.

معاون کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 3 هزار و 241 نفر از خانواده‌های بی‌بضاعت از تسهیلات کارگشایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: کمیته امداد با حفظ عزت و کرامت خانواده‌های نیازمند که به‌دلیل تنگدستی قادر به رفع نیازهای اساسی خود نیستند، تلاش می‌کند با پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی مشکلات آنان را مرتفع سازد.

زارعی بیان کرد: کمیته امداد در جهت تسهیل و تسریع در روند اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار آسیب‌پذیر با اجرای طرح‌های «وام خیران» و «باقیات و صالحات» درصدد است گام‌های بلندتری را با هدف کمک به خانواده‌های آسیب‌‌پذیر بردارد که برای رفع مشکلات مددجویان از یکایک نیکوکاران خواستاریم تا با مشارکت حداکثری در این طرح‌ها یاریگر افراد نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه «وام خیران» به صورت کاملا قرض‌الحسنه به نام خیر پرداخت و در اختیار خانواده‌ نیازمند شناسایی شده قرار می‌گیرد و فرد خیر خود اقساط آن را پرداخت می‌کند، گفت: در قالب طرح «باقیات و صالحات» نیز خیران مبلغی را به صورت ودیعه و امانت نزد کمیته امداد پرداخت می‌کنند تا به صورت تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت در اختیار مددجویان قرار گیرد.

معاون کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد در پرداخت وام محکومان به زندانیان واجد شرایط تحکیم بنیان خانواده‌ است، افزود: این خدمات کمیته امداد با هدف جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده و بروز هرگونه آسیب‌های اجتماعی که ممکن است خانواده را به دلیل نبود سرپرست تهدید کند، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.