بیرجند؛

توجه به معلولان در اولویت برنامه های مسئولان

جامعه معلول،جامعه ای بسیار توانمند است و توجه به معلولان باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛ فرماندار درمیان در کمیته هماهنگی و مناسب سازی شهرستان درمیان،با بیان اینکه معلولان این شهرستان برای رفت و آمد در نهادهای اداری با مشکل زیادی رو به رو هستند،گفت: باید توجه به معلولان در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.

محمد بشیری زاده افزود: افراد معلول استعدادها و خلاقیت های خدادادی زیادی دارند که با توجه مسئولان باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود.وی گفت: باید در زمینه ایجاد اشتغال آنان با اعطای تسهیلات و رفع موانع اقدام جدی صورت گیرد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه هنوز ورودی برخی از ادارات شهرستان برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی نشده است از مسئولان مربوطه خواست تا در نشست بعدی ضمن مناسب سازی اماکن دولتی با ارائه مستندات، عملکرد را گزارش دهند.

بشیری زاده با تأکید بر اینکه باید اقدامات مناسب سازی در ادارات شهرستان به صورت کارشناسی انجام شود، افزود: هرچند ادارات از نظر مالی مشکل دارند، اما مناسب سازی ادارات اقدام ناچیزی است که باید انجام شود.

وی گفت: استیجاری بودن ساختمان تعدادی از ادارات دولتی مشکلاتی را برای تردد جانبازان و معلولان ایجاد کرده است که نسبت به رفع آن باید اقدام شود.

فرماندار درمیان از مسئولان خواست با آمادگی کامل در جلسات شهرستان حضور یابند و برای حل مشکلات کار گروه های مختلف چاره اندیشی کنند.

بشیری زاده افزود: جلسات شهرستان می بایستی دارای خروجی باشد و تمام مصوبات اجرایی و مشکلات معلولان شهرستان شناسایی و برای رفع آنها بر اساس ظرفیت ها اقدام شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.