اردبیل؛

وجود 565 موقوفه در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با ثبت پنج موقوفه جدید در دهه وقف، تعداد موقوفات استان به ۵۶۵ مورد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: بیشترین نیت واقفان عزاداری در ماه محرم و اطعام و احسان در راه سیدالشهدا است.

وی گفت: با توجه به اینکه وقف صدقه جاری با هدف حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی است، برای تشریح مهم‌ترین نیازمندی‌های روز جامعه چهار مرکز مشاوره در استان دایر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در این مراکز نیازهای روز جامعه که می‌تواند به نیت استفاده موقوفات بدل شود به افراد علاقه‌مند تشریح می‌شود.

قیامی افزود: تأمین جهیزیه، کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه، مساعدت به دانشجویان و طلاب جهت ادامه تحصیل و به ویژه توسعه فضاهای قرآنی و فرهنگی جامعه نیازهای روز احصا شده است.

وی با تأکید به اینکه تعداد موقوفات با نیت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی اندک است، گفت: لازم است توجه واقفان به موضوعات فرهنگی و نیازهای روز جامعه جلب شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین به اجرای برنامه‌های گسترده برای مستندسازی موقوفات اشاره کرد و افزود: امسال ۱۵ رأی به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در اخذ سند موقوفات دریافت شده است.

قیامتی تأکید کرد: همچنین در سال جاری سند ۸۸۰ رقبه نیز دریافت شده و تلاش بر این است از هر گونه موقوفه خواری جلوگیری شود و در عین حال نیت واقفان چنان که هست به اجرا درآید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.