نگاهداری مطرح کرد؛

ارسال بیش از 7 هزار اثر به نهمین دوره جشنواره ی نوآوری و پژوهش

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: در نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش از7 هزار و 582 اثر ارسالی، 4 هزار و 135 اثر به مرحله اول داوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نشست خبری جشنواره بین المللی نوآوری و پژوهش با اشاره به حضور دانشجویان در عرصه های مختلف پژوهشی، اظهار داشت: مرکز مطالعات به منظور تقویت حوزه همکاری با دانشجویان در عرصه های مختلف شهری طی شش ماهه امسال فعالیت‌هایی از جمله ایجاد شبکه تحلیل‌گران شهری که متشکل از اعضای انجمن های علمی دانشجویی بوده و در برنامه ریزی های شهری فعالیت می کنند، همچنین ایجاد بازار شبکه تخصصی شهرداری تهران و استفاده از ظرفیت های کارشناسی و تخصصی در تدوین برنامه سوم توسعه برنامه ریزی شهرداری تهران، انجام شده است.

وی درباره جشنواره نوآوری و پژوهش امسال افزود: نهمین دوره جشنواره نوآوری و پژوهش 21 و 22 آذر ماه در محل برج میلاد برگزار می شود، همچنین در کنار تقدیر از برگزیدگان مطالعات شهری در این جشنواره نیز، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدیریت شهری و سومین دوره کنفرانس علمی برپا خواهد شد.

نگاهداری تصریح کرد: در کنار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی  شهری که در 50 غرفه متشکل از دانشگاه ها، سازمان ها، معاونت های شهرداری و مراکز تحقیقات شهری مانند وزارت مسکن برپا می شود، دو بخش جنبی دیگر نیز شامل نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری و پروژه های ویژه شهرداری در ده ساله اخیر نیز دایر است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: در حاشیه این جشنواره نیز سومین دوره کنفرانس علمی با موضوع زنان و زندگی شهری که به درخواست حوزه مشاوره امور زنان شهرداری تهران در برج میلاد همزمان با برگزاری جشنواره نوآوری و پژوهش برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه 7 هزار و 582 اثر برای جشنواره امسال ارسال شده است، عنوان کرد: از این تعداد 4 هزار و 135 اثر به مرحله اول داوری راه یافته، همچنین 240 اثر بین المللی در این جشنواره مورد داوری قرار گرفتند و امشب نیز آخرین مرحله داوری انجام می‌شود.

نگاهداری اضافه کرد: برای برگزاری این دوره از جشنواره با 50 دانشگاه برتر دنیا، 50 ژورنال و مجله مدیریت شهری و 30 آژانس و 2 هزار موسسه  برنامه ریزی شهری از سراسر دنیا ارتباط برقرار شده و اطلاعات دریافت کردیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: این جشنواره دارای 13 محور است که امسال یک محور دیگر با عنوان ایثار، مقاومت و ارتقای فرهنگ شهروندی به آن افزود شده و پنج محوری که بیشترین آثار ارسالی را دریافت کرده اند به ترتیب معماری و شهرسازی با 727 اثر، مدیریت ایمن و بحران با 544 اثر، اقتصاد شهری با 454 اثر، شهر و سبک زندگی با 407 اثر و برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگ شهری با 306 اثر است.

وی تأکید کرد: سومین دوره کنفرانس علمی در 11 محور با 725 اثر از چکیده مقالات داخلی و 92 مقاله خارجی برگزار می شود که در مجموع در حوزه بین الملل37 کشور با حدود 332 اثر در زمینه‌های مختلف مشارکت داشتند.

نگاهداری در پایان بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، استفاده کابردی از این آثار است که پس از استخراج مطالب توسط کارشناسان مورد پردازش قرار گرفته و با بهره‌گیری از این اطلاعات سعی در پیشبرد بهتر زندگی شهری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار