اصفهان؛

هدر رفت سالانه یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب در کشور

دبیر علمی کنفرانس بین المللی حفاری بدون ترانشه گفت: به دلیل وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی، از شش میلیون متر مکعب آب تولیدی در روز حدود 4.4 میلیون متر مکعب آن به فروش می‌رسد یعنی 26 درصد آب، بدون درآمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا زارع در افتتاحیه کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی حفاری بدون ترانشه اظهار کرد: میزان هدر رفت آب در کشور سالانه معادل یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب و با هزینه پنج هزار و 313 میلیارد ریال برآورد است و این حجم بیشتر از ظرفیت سد زاینده رود است.

وی ادامه داد: روش حفاری بدون ترانشه هنوز در کشور چندان توسعه نیافته است، اما امیدواریم برگزاری این کنفرانس کمک بسیاری به آشنایی بیشتر مهندسان و مدیران صنایع با این صنعت نوین، کند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی حفاری بدون ترانشه با بیان اینکه حفاری بدون ترانشه در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب کشور کاربرد بسیاری دارد، اضافه کرد: 92 هزار کیلومتر شبکه فرسوده شهری و روستایی داریم که بازسازی و نوسازی آنها با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های جدید همچون حفاری بدون ترانشه، لازم است.

زارع تصریح کرد: کاهش هزینه‌های مستقیم اجرایی به ویژه در شهرها، افزایش ایمنی برای کسانی که در مجاورت محل حفاری زندگی می‌کنند، کاهش آسیب‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی، استفاده از نیروی کمتر و زمان اجرای کوتاه‌تر از مزیت‌های روش حفاری بدون ترانشه در مقایسه با حفاری روباز است.

وی گفت: این کنفرانس فرصت مناسبی برای کارشناسان، مدیران، مشاوران و پیمانکاران است تا با حفاری بدون ترانشه و روش‌های نوین احداث، بازسازی و تعمیر خطوط لوله آشنا شوند.

هم چنین، مشاور شهردار اصفهان اظهار کرد: متاسفانه تمام تصمیم گیری‌ها در خصوص حفاری در شهر با شهرداری نیست و همین موجب افزایش هزینه‌ها در شهر می‌شود.
 
محمدرضا نیلفروشان با اشاره اصفهان یک شهر تاریخی است بنابراین باید تلاش شود تا حفاری‌ها مورد نیاز در سطح این شهر بدون ترانشه روباز صورت گیرد، افزود: در شهر اصفهان نزدیک به 200 هزار ترانشه وجود دارد؛ نزدیک به 170 شبکه فیبر نوری در شهر جاگذاری و با توجه به اینکه اصفهان پایلوت شهر هوشمند شده و قرار است 150 هزار کیلومتر دیگر شبکه فیبر نوری به آن اضافه شود.

وی گفت: یک شهر هوشمند نیاز به بسیاری امکانات دارد تا بتواند مسائل خود را رفع کند و شهرداری هم اکنون با بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان داخل و خارج از کشور وارد مذاکره شده است تا  تکنولو ژی مورد نیاز برای تبدیل این شهر به شهر هوشمند فراهم شود.

نیلفروشان با بیان اینکه نزدیک به 25 کشور دنیا حفاری بدون دنبال می‌کنند، گفت: ترافیک شهری در زمان اجرای پروژه‌ها یکی از مشکلات شهری محسوب می‌شود  و حفاری بدون ترانشه می‌تواند آن را کاهش دهد از سوی دیگرهزینه‌های غیرمستقیم در حفاری‌ها نیز با این روش کاهش پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.