توجه به توسعه مدارس اسلامی در سطوح بین المللی

رییس سازمان مدارس غیردولتی از حمایت مدارس اسلامی در سطح گسترده تر و بین الملی و بهره گیری از تجربیات این مدارس خبر داد.

توسعه مدارس اسلامی در سطح خارج از کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی در پنجمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت : این گردهمایی به انتقال تجربیات مدارس اسلامی کمک کرده و با مستندسازی مجموعه ای از خدمات ارائه در چنین مدارسی امکان بهره مندی از آن برای سایر مدارس فراهم می شود.

وی ادامه داد:جامعه نیازمند مشارکت جدی اولیا برای تربیت سالم فرزندان است و در شرایطی که از شرق و غرب افکار متعددی برای تربیت جوانان بسیج شده و خدمت در چنین نظامی بسیار سخت است.

گرد با اشاره به اینکه باید توسعه مدارس اسلامی در خارج از کشور نیز مورد توجه قرار گیرد،بیان کرد:درخواست‌هایی برای توسعه مدارس اسلامی در خارج از کشور به ما می‌رسد و برای اخذ مجوز آماده هستیم.

وی افزود: نقش مدیریت در مدرسه نقش رهبری و هدایت معلم و دانش آموزان است و خوشبختانه الگویی همچون مقام معظم رهبری در کشورداریم .


رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه حدود 75 سال از قدمت چنین مدارسی می‌گذرد،عنوان کرد: اکنون قریب به 400 مدرسه اسلامی در کشور فعالیت می کنند همچنین باید قهر مدیران مدارس اسلامی و رسانه حل شود تا بیان تجربیات به سایر مدارس انجام شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در زمان پیدایش مخالفانی داشته،گفت: باوجود هجمه هایی که هست اما به ارائه خدمات مدارس غیردولتی در 13 هزار مدرسه توجه نمی شود.

گرد با بیان اینکه نیازمند هستیم تا الگویی صحیح به جامعه ارائه شود،یادآور شد: اکنون باید برای امروز و فردا بیاندیشیم چراکه پرورش بر آموزش اولویت دارد که برای این امر، عملیاتی کردن سند تحول ضرورت است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه زیرنظام های مصوب شورای عالی به این مساله کمک می کند،عنوان کرد: مدارس اسلامی باید به عنوان الگو مطرح شود و خروجی مدارس باید خدمتگزارانی برای نظام، تربیت کند.

گرد به مدارس معین در مناطق دور افتاده اشاره داشت و گفت: چون ذات این مدارس عام المنفعه است حمایت از آن را واجب می دانیم راهگشای توسعه انسان های فرهیخته و توسعه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.