قم؛

حوزه انقلابی بصیرت دارد

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با بیان این که حوزه انقلابی زمان شناس است،گفت: حوزه انقلابی بصیرت دارد و در میدان دشمن بازی نکرده و فریب توطئه های آن را نمی خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت الاسلام و المسلمین اعرافی مدیر حوزه های علمیه صبح امروز در دومین روز دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه امام کاظم(ع)با توجه به این که حوزه انقلابی بصیرت دارد و در میدان دشمن بازی نکرده و فریب توطئه های آن را نمی خوردگفت: تأمین نیازهای مردم، اتصال با بدنه جامعه و جوانان، اجتماعی و دلسوز مردم بودن، شاخصه هایی است که در ذات حوزه بوده است.

وی افزود: ندای انقلابی بیرون از حوزه نیست، بدون این که ادعایی داشته باشیم متواضعانه در محضر علما خواهیم بود، مراجع و جامعه مدرسین بزرگانی هستند که انقلابی بودن حوزه را اداره می کنند و ما باید گام هایی سنجیده و دقیق برداریم؛ چشم اندازه حوزه در پایان دوره قبل به تصویب شورای عالی رسیده و برنامه ها و نظام های گوناگونی وجود دارد که استمرار پیدا می کند.

عضو شواری انقلاب فرهنگی گفت: کار حوزه در همه بلاد باید مورد اهمیت باشد، حوزه های ما باید از علما و بزرگان شهرها استفاده کنند، علما در استان ها باید حوزه را محور کار قرار دهند، باید آماده برداشتن قدم هایی جدی تر و بلند تر باشیم ولایت و مرجعیت پشتوانه اصلی ما است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در دنیای جدید مواجه با هجمه ای به دین شدیم که به سکولاریسم مطلق تبدیل شد سکولاریسم یعنی دین را حداقلی تبیین کرده و آن را از ساحت های اجتماعی و سیاسی دور کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.