کرمانشاه؛

کرمانشاه آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران

استاندار کرمانشاه گفت: در کرمانشاه فرش قرمز برای ورود سرمایه‌گذاران پهن شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی در همایش توانمندیهای تولیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (22 آذر) در کرمانشاه برگزار شد، از فهرست بلندبالای پتانسیل‌ها و توانمندیهای استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: کرمانشاه همه خوبی‌ها و ظرفیت‌ها را یکجا دارد.

وی خاک مناسب برای کشاورزی را از جمله این مزیت‌ها دانست و اظهار کرد: اگرچه سهم کرمانشاه از وسعت کشور 1.5 درصد است، اما از اراضی زراعی ایران سهم شش درصدی داریم و هشت درصد آب‌های سطحی کشور نیز در استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه محصولات متنوع کشاورزی، دامداری و طیور، شیلات و ... را از مهمترین توانمندیهای تولیدی کرمانشاه دانست و اظهار کرد: کرمانشاه می‌تواند قطب کشاورزی کشور باشد و نه تنها نیاز غذایی کشور، بلکه کشورهای همسایه را نیز تامین کند.

رازانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد استان کرمانشاه، یادآوری کرد: کرمانشاه به جمعیت 10 میلیون نفری بازار مصرف داخل کشور با فاصله کمتر از دو ساعت دسترسی دارد و مرکز منطقه غرب است.

وی بیان کرد: هم مرزی با عراق با حدود 370 کیلومتر مرز مشترک از دیگر مزیت‌های کرمانشاه است و از طریق دو مرز رسمی خسروی و پرویز خان و چندین بازارچه مرزی، حدود 50 درصد صادرات کل کشور به عراق را بر عهده داریم، یعنی کرمانشاه به تنهایی به اندازه استان‌های کردستان، خوزستان، ایلام و آذربایجان غربی به عراق صادرات دارد.

رازانی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و ... مشکلی ندارد، تصریح کرد: اکنون ظرفیت 1500 مگاوات تولید برق را در استان داریم و دو هزار مگاوات ظرفیت دیگر نیز در دست احداث است.

وی کرمانشاه را بعد از خوزستان و بوشهر، قطب پتروشیمی کشور خواند و عنوان کرد: اکنون سه کارخانه فعال پتروشیمی در کرمانشاه داریم و دو کارخانه بزرگ دیگر نیز در دست اجرا است.

امکانات و مزیت‌های نفتی، گردشگری و توریسم، آثار تاریخی، توریسم درمانی، امکان تبادل دانشجو در مراکز آموزش عالی و ... دیگر مزیت‌های کرمانشاه بود که استاندار از آنها نام برد.

رازانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از زمان سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عزم نظام برای توسعه کرمانشاه بیشتر شده و پروژه‌ها و امتیازات بزرگی برای استان ما در نظر گرفته شده و در نهایت در سفر اخیر هیات دولت به استان نیز این عزم تکمیل شد تا عقب ماندگی‌های گذشته کرمانشاه جبران شود.

وی با بیان اینکه در استان نیز عزم جدی بین همه مسئولین و نمایندگان برای توسعه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های این همدلی در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاران است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه پهن شده، گفت: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهیم که اگر به کرمانشاه بیایند حمایت خواهند شد و فضای کسب و کار برای آنها فراهم است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.