کرمانشاه؛

اجرای مطلوب تربیت بدنی هدف نهایی همایش کشوری

ایجاد هماهنگی در اجرای مطلوب درس تربیت بدنی هدف نهایی همایش کشوری می باشد.

اجرای مطلوب تربیت بدنی هدف نهایی همایش کشوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در همایش کشوری اصول طراحی آموزش درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی که با شرکت استان های البرز، ایلام ، چهار محال و بختیاری، خوزستان، کردستان، لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه در شهر کرمانشاه برگزار گردید از عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد هماهنگی در بحث اجرایی درس تربیت بدنی خبر داد.

حسین بابویی گفت: با توجه به امکانات، به دنبال رسیدن به یک حد مطلوب هستیم، به دنبال محقق کردن اهداف سند تحول بنیادین و این که در سند تحول موضوع صرف قهرمانی مد نظر نیست، بلکه موارد دیگر نظام تعلیم و تربیت باید لحاظ شود تا بتوانیم رسیدن به حیات طیبه را برای آینده دانش آموزان تسهیل نماییم.
وی افزود: تربیت بدنی فقط به معنی تربیت و قوی نمودن جسم نیست، بلکه تربیت دانش آموزان از مسیر فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی می باشد.
بابویی در خصوص اهمیت برنامه های تربیتی گفت: تحقق همه جانبه تربیت دانش آموزان با مفهوم تعلیم و تربیت، بجز از طریق تربیت بدنی و فعالیت های رادویی محقق نمی شود.
وی از محدودیت منابع و فضاهای کاملاً آموزشی به عنوان چالش های تربیت بدنی یاد نمود و افزود: هدفمندی و برنامه محوری اصلی ترین کارهایی است که می توان چالش های موجود را به فرصت تبدیل نمود.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست های برنامه محوری گفت: سیاست های برنامه محوری عبارتند از مدرسه محوری، فراگیر نمودن، اخلاق محوری، مشارکت محوری، کیفیت محوری و علمی و تخصصی نمودن فعالیت ها، که اگر خوب مدیریت نماییم آینده درخشانی را برای درس تربیت بدنی می توانیم متصور گردیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.