کرمانشاه؛

از تلاطم اقتصادی ، سالم خارج شدیم

بر اساس آمار جوازهای تاسیس صنعتی صادره، در شش ماهه امسال 76 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بر اساس آمار جوازهای تاسیس صنعتی صادره، در شش ماهه امسال 76 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته است.

حسین میرشجاعیان در همایش توانمندی‌های تولیدی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (22 آذر) در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ایران طی چند سال اخیر تلاطم اقتصادی زیادی را پشت سر گذاشته که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها بود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی از اقدامات اقتصادی که در دولت یازدهم انجام شده یاد کرد و افزود: در شرایطی که در سه سال پایانی دولت قبل نرخ تورم بالایی داشتیم، دولت یازدهم توانست در آبان امسال نرخ تورم را به 8.6 درصد برساند.

وی افزود: همچنین بواسطه سرمایه‌گذاری و مدیریت خوبی که انجام شد، نرخ رشد اقتصادی کشور نیز در بهار امسال به 5.4 درصد رسید.

وی همچنین به افزایش استقبال به سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شش ماهه امسال میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر اساس تعداد جواز تاسیس صنعتی صادره در کشور 76 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد داشته است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری به نتیجه رسیده بر اساس پروانه های بهره‌برداری صادره در همین مدت نیز 12.6 هزار میلیارد تومان بوده که این عدد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105 درصد بیشتر شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی یادآوری کرد: به علاوه ایران نرخ جمعیت شهرنشینی بالایی دارد و پیش‌بینی شده در 25 سال آینده، 50 درصد رشد اقتصادهای در حال ظهور، مربوط به شهرها باشد.


میرشجاعیان در پایان ابراز امیدواری کرد، با همه این موارد شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور باشیم.
 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.