ظریف در جمع خبرنگاران:

قانون ایسا اجرایی شود، از روش‌های قانونی استفاده می‌کنیم/ ارسال دو نامه برجامی به موگرینی

وزیر امور خارجه گفت: از گذشته اعلام کرده ایم که تمدید قانون ایسا مغایر برجام است.

قانون ایسا اجرایی نشود، از روش‌های قانونی استفاده می‌کنیم/ ارسال دو نامه برجامی به موگرینی
 به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از اتمام جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ای که با نمایندگان مجلس داشتیم سوالات و مباحث مختلفی مطرح شد که آنها از پاسخ چند سوال قانع شدند اما تعدادی از سوالات به علت قانع نشدن نمایندگان به صحن علنی ارجاع می‌شود.
 
وی به دستور رئیس جمهور خطاب به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی برای اقدام متقابل در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: نامه ای که آقای رئیس جمهور نوشته اند در ارتباطات با اقداماتی است که از سوی سازمان انرژی اتمی در حوزه پیشران ها باید صورت بگیرد، برنامه ریزی و طراحی شود.

ظریف  افزود: در حوزه ای که مسئولیت وزارت امور خارجه است، ما تا امروز دو نامه برای خانم فدریکا موگرینی مسئول کمیسیون مشترک برجام ارسال کرده ایم، علاوه بر این همکاران من هم نامه ای برای همکاران خانم موگرینی ارسال کرده اند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: یک مورد از این نامه ها در اوایل سال یا اواسط سال بود منجر به تشکیل جلسه وزرای کمیسیون مشترک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی در نیویورک شد، در آن جلسه بحث صورت گرفت.

وی تصریح کرد کرد: مورد بعدی زمانی ارسال شد که مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه ای علیه ایران داشتند، در برجام ساز و کاری طراحی شده تا در مواردی که اقدام یکی از اعضا مغایر با توافق هسته ای باشد دنبال کند. این ساز و کار را بر اساس دستوری که رئیس جمهور دادند، ما از مسئول کمیسیون مشترک درخواست خواهیم کرد.

ظریف در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک اظهار داشت: کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد اما ساز و کاری که در برجام دیده شده کاملا مجزا است و بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در خصوص موضع ایران در خصوص اجرایی شدن تمدید تحریم های ایسا گفت: همان طور که رئیس جمهور عنوان کرده است، ما از گذشته اعلام کردیم که تمدید این تحریم ها مغایر برجام است و باعث خواهد شد ایران از روش‌های قانونی که در برجام دیده شده و اقدامات دیگری که رئیس جمهور امروز دستور داده اند، استفاده کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار