جمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وتو نکردن قانون داماتو از سوی اوباما نقض برجام است/ واکنش هوشمندانه نشان می‌دهیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: حرکت رئیس جمهور آمریکا در وتو نکردن قانون داماتو نقض صریح و آشکار برجام است.

وتو نکردن قانون داماتو از سوی اوباما یعنی نقض برجام/ واکنش هوشمندانه نشان می‌دهیم
محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدام امروز اوباما مبنی بر وتو نکردن قانون تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران (قانون داماتو) گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا در وتو نکردن این قانون نقض صریح و آشکار برجام است.

وی افزود: در سیستم حاکمیتی آمریکا، وقتی رئیس جمهور مصوبه ای را وتو نمی‌کند به معنای تایید آن است به این معنی که این قانون بدون اجازه وی نیز حالت اجرایی خواهد گرفت.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: کمیته نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت ملی با نظر مقام معظم رهبری قطعا واکنش بجا و هوشمندانه‌ای در قبال اقدام آمریکا در نقض برجام نشان خواهد داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متاسب و متقابل دولت در صورت نقض اجرای برجام را تصویب کرده و اکنون نوبت دولت است که آن را عملی کند.

گفتنی است؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مصوبه کنگره مبنی بر تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را وتو نکرد. وی در یک اقدام بی‌سابقه از امضای مصوبه تمديد تحريم‌هاي ايران امتناع کرد؛ اما در عین حال اجازه داد بدون امضای او این مصوبه به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار