رویکرد تغییر مدیران موردنظر نیست/ضرورت اداره بخشی از آموزش و پرورش توسط مردم

وزير آموزش وپرورش، حل مشكلات اين وزارتخانه را نخستين اولويت كاري خواند و به نياز آموزش وپرورش در به كارگيري افراد متخصص ، صرف نظر از جناح بندي هاي سياسي تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدين دانش آشتياني  درنشست انجمن اسلامي كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، اظهار كرد:  مشاركت انجمن اسلامي و تشكلات معلمان در حل مسائل و مشكلات آموزش و پرورش ، راهگشا خواهد بود.
 
دانش آشتياني افزود: از آنجايي كه انجمن ها با بدنه ‌آموزش وپرورش در استان ها ارتباط دارند، انتظار دارم مسائل و مشكلات مدارس را رصد كنند و نسبت به آن بي تفاوت نباشند.
 
وي با اشاره به طراحي  سيستمي براي اطلاع رساني مسائلي كه در گوشه و كنار كشور در مدارس رخ مي دهد، رویکرد بیان كرد: انتظار داريم بخشي از نظام آموزش وپرورش توسط مردم نظارت شود و اين مسئله بسيار با اهميت است چرا كه باتوجه به وسعت و پراكندگي آموزش وپرورش ، ممكن است اتفاق ، عملكرد و كارهايي در مدارس صورت گيرد كه به موقع از مجاري رسمي اطلاع رساني نشود.
 
عضو كابينه دولت تدبير واميد گفت: رويكرد ما تغيير مديران، نيست چرا كه تغيير مكرر افراد، باعث مشكلات و بلاتكليفي در سيستم مي شود و تغيير يك مدير، آخرين چاره كار خواهد بود.
 
دانش آشتياني افزود: در خيلي  از موارد با تذكردادن و اصلاح رويه نياز به تغييرات نيست مگر اينكه آن فرد همراه و همسو با سياست هاي نظام نباشد.
 
وي اظهار كرد: ممكن است  افرادي از نظر سياسي با ما همفكر باشند، اما تخصص لازم را نداشته باشند، معتقد به كارگيري اين افراد نيستم و دراين خصوص با كسي تعارف ندارم.
 
وزير آموزش و پرورش بیان كرد:  تحت فشار هيچ فرد يا گروهي ، مديري را عزل  يا نصب نخواهم كرد و دراين خصوص نگران سؤال و يا استيضاح نيستم ، چرا كه معتقدم امور بايد با تدبير و انديشه به پيش رود.
 
 مدرسه محوري، رويكرد فعلي حاكم بر آموزش و پرورش است
 
دانش آشتياني عنوان كرد: در عزل و نصب ها سعي براين بوده تا افراد صاحب نظر وآشنا به كار در صف، در رأس امور قرار گيرند، زيرا رويكرد ما مدرسه محوري است و افرادي كه مسئوليت هاي كليدي را برعهده مي گيرند، بايد در مدرسه كار كرده باشند و كاملا بر امور مدرسه و دانش آموز اشراف داشته باشند.
 
وي با اشاره به انتقادهايي كه درخصوص بكارگيري نيرو خارج از آموزش وپرورش می شود؛ اظهار كرد: نبايد نيروهاي خارج از حوزه ستادي را خارج از آموزش وپرورش تلقي كنيم، زيرا ممكن است افرادي در مدارس مدير، معلم  يا مشاور بوده و از تخصص كافي در حوزه تعليم و تربيت برخوردار باشند.
 
وزير آموزش وپرورش با تأكيد بر به كارگيري افراد جوان در بدنه آموزش وپرورش خاطرنشان كرد : جوان تر ها بايد كنار افراد با تجربه فعاليت كنند  تادر آينده با كمبود نيروي باتجربه مواجه نشويم.
 
وي از تشكيل سازمان نظام معلمي با مشاركت تشكل ها خبر داد و افزود: براي اجراي برنامه هاي كوتاه مدت، كارگروه هايي تشكيل شده است كه اعضاي آن را مسوولان حوزه ستادي و صاحب نظراني بيرون از وزارتخانه تشكيل مي دهند ، تشكلات فعلي نيز يكي از همين كارگروه هاست و انتظار مي رود در برنامه ها، مشاركت جدي داشته باشد.
 
دانش آشتياني با اشاره به تعامل بسيار با نمايندگان مجلس ادامه داد : اين تعامل به معناي آن نيست كه به سفارش كسي نيرويي جا به‌جا شود در عين حال  كه نظرات خوب آنها را دريافت مي كنيم، تلاش داريم تعامل سازنده اي با مجلس داشته باشيم.
 
عضوكابينه تدبير واميد عنوان كرد: پيگير مطالبات بازنشستگان هستيم و براي حل مشكل معوقات آنان زمان زيادي را صرف كرده ايم و اميدواريم ، معوقات سال 94 به زودي پرداخت شود.
 
وي با اشاره به كسري بودجه 2 هزار ميليارد توماني دولت تا پايان سال 95 افزود: وضعيت درآمدي دولت چندان مناسب نيست وعلي رغم تلاش دولت، باز هم مشكلات مالي وجود دارد.
 
دانش آشتياني بر تمركززدايي تأكيد و اظهار كرد: استان ها بايد بسياري از مشكلات را ، خودشان حل كنند.
 
وزيرآموزش وپرورش درخصوص صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: تيم كارشناسي براي بررسي مسائل موجود صندوق ذخيره فرهنگيان تشكيل شده است و تا پيش از بررسي تخصصي و كامل نمي توان نظري دراين خصوص ارائه  داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار