اولویت برنامه های پرورشی بر آموزشی/ تشکیل دو شورا در حوزه معاونت پرورشی

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تشریح اولویت های برنامه های این معاونت و سیاست های آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری هفته قرآن، عترت و نماز با حضور مهدی فیض سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم فیض با بیان اینکه در برنامه های وزیر جدید آموزش و پرورش، پنج برنامه به فعالیت های پرورشی اختصاص یافته، اظهار داشت: با توجه به اقتضائات زمانی به فعالیت های پرورشی می پردازیم و معتقدیم پرورش بر آموزش اولویت دارد و آموزش مقدمه پرورش است.

وی به 4 شعار اصلی در حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت: نگاه به آموزش و پرورش با اولویت پرورش، توجه به معلم و مربی شایسته، تربیت در همه ابعاد مبتنی بر آموزه های قرآن و معصومین و تقویت برنامه های مدرسه محور با بهره گیری از تیم درون مدرسه ای این برنامه ها را مورد توجه دارد.


وی به تشکیل دو شورا در حوزه معاونت پرورشی اشاره داشت و بیان کرد: این دو شورا به نام شورای پیشکسوتان و امور تربیتی به ارتقای کیفیت فعالیت های این حوزه کمک می کند.

فیض با اشاره به فعالیت‌های قصه خوانی، سرود و قرانی برای دانش آموزان، عنوان کرد: در برخی از مدارس امکان پرداخت مناسب این مسائل وجود ندارد و کانون‌های پرورشی نقش مدرسه تکمیلی را ایفا می‌کند، لذا به دنبال تقویت این مراکز هستیم. 
 
وی با بیان اینکه 750 مرکز دارالقرآن کشور وجود دارد، گفت: یکی از محورهای مطالعاتی در حوزه معاونت پرورشی نقش این مراکز بوده که در دست بررسی است تا اهداف قرآنی به وسیله این مراکز محقق شود. 
 
سرپرست معاونت پرورشی اظهار داشت: ایجاد پایگاه‌های اینترنتی با تاکید بر مناسبت‌ها و مشارکت مربیان تربیتی در تولید محتوا مورد توجه است پایگاهی که محور اطلاعات و خوراک فرهنگی باشد. 
 
فیض به جذب نیرو اشاره کرد و عنوان کرد: برای بهبود روند فعالیت‌ها از نیروهای جوان و خوش فکر بهره می‌بریم تا روند فعالیت در این حوزه به نحوی شاداب و جوان سازی شود. 
 
سرپرست معاونت پرورشی گفت: مرز بندی میان آموزش و پرورش باید کم رنگ شده و فعالیت‌ها آموزشی و تربیتی در کنار هم پیش روند. 
 
وی در خصوص اجرای برنامه‌های پرورشی در تاثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: مهندسی فرهنگی جامعه باید به سمتی باشد که دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی دور شوند و در این مساله خانواده‌ها نیز نقش دارند. 
 
فیض پیرامون مساله تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه، گفت: کار مطالعاتی این مساله به عهده پژوهشکده آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه بوده که در حال پیگیری و بررسی است. 
 
سرپرست معاونت پرورشی گفت: 107 مدرسه در کشور وجود دارد که از این تعداد 60  هزار واحد جمعیت بالای 50 نفر دارد و برای تجهیز نمازخانه‌ها بیشترین تمرکز بر این تعداد مدرسه بوده که اکنون از آن بهره‌مند هستند و در 20 هزار مدرسه نماز جماعت با حضور روحانی اقامه می‌شود. 
 
وی عنوان کرد: در همه اهداف آموزش و پرورش نگاه به ابزار هنر مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های با همکاری مدیر کل فرهنگی و هنری و جشنواره رشد در دست اقدام داریم. 
 
فیض به برگزاری هفته قصه خوانی در مدارس اشاره کرد و گفت: این برنامه به مناسبت هفته وحدت و همچنین گرامی داشت آیین شب یلدا برای دانش آموزان ابتدایی از 28 آذر تا 4 دی ماه سراسر کشور برگزار می‌شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار