مشهد؛

"وحدت" هویت جامعه اسلامی را شکل می‌دهد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت، هویت جامعه اسلامی را شکل می دهد و نقش اساسی را در این وادی ایفا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله محسن اراکی در در اختتامیه نشست هم‌اندیشی «امام رضا(ع)، رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی» که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور علمای شیعی و سنی برگزار شد، افزود: با کاوش در آیات قرآنی متوجه می شویم که توحید، عنصری اساسی در قرآن کریم تلقی می‌شود، به صورتی که اختلاف ‌افکنی و جدایی امری ناپسند از دیدگاه قرآن به شمار می‌آید.
وی اظهار داشت: شرک به دستورات الهی در ایجاد اختلاف میان مسلمانان نقش داشته و پایبندی به دستورات الهی، وحدت، جامعه اسلامی را بنیان می کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دوستی، رمز بقای امت اسلامی است و دشمنی‌ها زمینه‌ اختلاف ‌افکنی و جدایی را در میان این امت فراهم می‌‌کند.
وی افزود: شیطان تلاش می کند تا در میان این امت با اقدامات گوناگون تفرقه بیاندازد و ما باید با اقدامات آگاهانه خویش در برابر شیطان‌‌های زمانه ایستادگی کند.
آیت‌الله محسن اراکی با اشاره به اینکه دوستی در میان امت زمینه‌ وحدت را فراهم می‌سازد، گفت: در دین اسلام بر احترام، ابراز محبت به حضرت محمد(ص) و نیز خاندان پاکش تأکید فراوانی شده که باید مسلمانان آن را در دستور کار قرار دهند.
وی تصریح کرد: محبت به خاندان حضرت محمد(ص) موجب وحدت و دوری از تفرقه می‌شود و این امر باید به خوبی در میان امت اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله اراکی افزود: پیامبراکرم (ص) تلاش کرد تا با دعوت الهی و رفع خطاهای بشری این دین آسمانی را در میان امت خویش به امانت بگذارد.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.