ساری،

جمع آوری 70 میلیاردی زکات در مازندران + تصاویر

بیش از 70 میلیارد ریال زکات امسال در مازندران جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و رئیس شورای زکات مازندران در همایش شورای زکات استان با بیان اینکه مردم ولایی مازندران امسال بیش از 70میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند، گفت: بیش از 70 درصد تعهدات امسال این استان به همت اهالی این خطه پرداخت شد.

وی زکات را یکی از منابع حکومت اسلامی اعلام کرد که سهم مهمی از امورات اسلامی از این راه تامین می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در سایه زکات بسیاری از گرفتاری ها، درد و رنج ها و فقرها از بین می رود، پرداخت به موقع زکات را مایه تطهیر از بخل و حرص و افزایش جود و بخشش در جوامع اسلامی اعلام کرد.

فلاح استاندار مازندران هم در این همایش با بیان اینکه با مدیریت درست، اهمیت اولویت ها و توزیع مناسب زکات، این فریضه واجب الهی را میان امت اسلامی باید اشاعه داد، معرفی فواید و اثرات زکات در جامعه را از مهمترین راههای گسترش و پرداخت به موقع زکات برشمرد.

آیت الله عالمی رئیس شورای زکات کشور نیز در این همایش فقر زدایی و ریشه کن کردن گرسنگی در جامعه را فلسفه پرداخت زکات در امت اسلامی اعلام کرد.

آیت الله عالمی زکات را منبع ثروت افزایی در امت اسلامی دانست و افزود: زکات سپر مقابله با فقر است که اگر به درستی جمع آوری و تقسیم شود فقر در زندگی مردم نفوذ نخواهد کرد.

نوروزی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)مازندران هم با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در استان در امورات رسیدگی به فقرا، خدمات اجتماعی و فرهنگی، سفر اولین زیارتی های امام رضا(ع) و ساخت مسکن هزینه شد.

پیش بینی می شود بیش از 10 میلیارد تومان زکات تا پایان امسال در مازندران جمع آوری شود.


جمع آوری 70 میلیاردی زکات در مازندران

جمع آوری 70 میلیاردی زکات در مازندران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار