ترور یکی از فرماندهان یگان هوایی گردان‌های قسام در تونس

رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان یگان هوایی گردان های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) را در تونس ترور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازروزنامه لبنانی الاخبار ؛ یگان ترورهای خارجی سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) موسوم به (کیدون) عصر پنجشنبه در خاک کشور تونس، محمد الزواری، از فرماندهان یگان هوایی گردان های عزالدین قسام را ترور کرد.

شهید الزواری 49 ساله که تبعه تونس بود در مقابل منزلش در استان صفاقش تونس با شلیک شش گلوله به قلب، گردن وسرش ترور شد.

وی پنج روز بود که از سفر کوتاه خود به لبنان و ترکیه به تونس بازگشته بود. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که عاملان ترور چهار خودرو برای ترور الزواری اجازه کرده بودند که در داخل یکی از آنها دو کلت ودو صدا خفه کن یافت شد. نکته عجیب این است که عاملان ترور فرمانده حماس این آثار جرم را از خود به جای گذاشته اند در حالیکه سرویس های ترور رژیم صهیونیستی معمولا هیچ رد پایی از خود بر جای نمی گذارند.

به نوشته الاخبار، شهید الزواری در دهه 90 میلادی به عضویت یگان هوایی گردان های قسام درآمد. از جمله ماموریت های وی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه آن و آموزش به اعضای مقاومت فلسطین بود.

وی تا سال 2013 در سوریه به سر می برد و با حزب الله لبنان برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین همکاری داشت. شهید الزواری پس از آغاز بحران سوریه از این کشور خارج شد و بین تونس ترکیه و لبنان در رفت وآمد بود.

وی پس از برکناری زین العابدین بن علی رییس جمهور مخلوع تونس به کشورش بازگشت و به عنوان مهندس پرواز مشغول کار شد اما همکاری خود را با قسام ادامه داد. 

الزواری اولین مخترع هواپیماهای بدون سرنشین در تونس بشمار می رود.

مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون هیچگونه واکنش رسمی نسبت به ترور الزواری از خود نشان نداده اند؛ اما 'أور هرل' یک کارشناس امنیتی اسرائیلی در گفت وگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که گزارش های خارجی نشان دهنده دست داشتن موساد در ترور الزواری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار