اصفهان؛

تسهيلات شهرداری اصفهان بر احیاء بافت تاريخي فرسوده متمركز است

هزار و 500 هكتار از 2 هزار و 200 هکتار به عنوان بافت فرسوده تاريخي است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه همه نقاط فرسوده شهر، ارزشمند هستند، گفت: درحال حاضر تسهيلات شهرداري اصفهان بر روي نقاط فرسوده تاريخي متمركز شده است.

حسين جعفري اظهاركرد: در شهر اصفهان 4500 هكتار بافت فرسوده در كميسيون ماده 5 به تصویب رسيده اما فقط 2200 هكتار آن به تصويب شوراي عالي معماري ايران رسيده است.

به گفته وي 2200 هكتار مشمول حمايت هاي قانوني مي شود كه هم شهرداري تخفيفات دريافت عوارض را براي اين مناطق در نظر مي گيرد و هم دولت تسهيلاتي را در قالب وام به ساكنان آن مي پردازد.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان 1500 هكتار از 2200 را به عنوان بافت فرسوده تاريخي عنوان و تاكيد كرد: اين مناطق ارزش حفظ و نگهداري دارد كه در برخي موارد بايد نوسازي شوند.

جعفري با تاكيد بر اينكه همه نقاط بافت فرسوده ارزشمند هستند، گفت: درحال حاضر تسهيلات شهرداري اصفهان بر روي نقاط فرسوده تاريخي متمركز شده است.

وي بهسازي و نوسازي بخشي از بافت فرسوده شهر را بر اساس سياست هاي كلي نظام ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري دانست و ياد آور شد: قوانيني بر همين اساس در مجلس شوراي اسلامي مصوب شده و دولت و شهرداري ها را مکلف به حمايت هاي قانوني از اين بافت ها كرده است.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: تخفيف 70 درصدي شهرداري اصفهان براي همه نقاط بافت فرسوده شهر و تخفيف 100 درصدي براي بلوكي در همت آباد را بر دريافت عوارض فرسودگي اجرايي شده و دولت هم 200 ميليون ريال در قالب وديعه مسكن و 100 ميليون ريال نيز در قالب وام بانكي در نظر گرفته است.

جعفری بازسازي و نوسازي بافت فرسوده را يك فعاليت اجتماعي و بين دستگاهي دانست و خاطر نشان كرد:‌ 35 دستگاه و نهاد اجرايي و شهري به طور مستقيم و غير مستقيم با اين مسأله در ارتباط هستند كه ستاد بازآفريني شهري مي تواند هماهنگي هاي بيشتري بين اين دستگاه ها ايجاد كند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.